6 кървави въпроса за смъртта на майор Терзиев полетяха към Румен Радев

Румен Радев 3

Изминаха шест дни от инци дента, при който загина майор Валентин Терзиев. Самолетът му се разби в района на Шабла и след няколко дни търсене бе намерен само биологичен материал от военния, който доказва, че за нещастие той не е жив.

Трябваше да стартира разследване и да бъде отговорено на много въпроси, но изненадващо институциите, а и голяма част от обслужващите властта на Румен Радев медии, замлъкнаха. Това, освен още повече въпроси, породи и слухове, че вероятно има опит за потулване на темата с адрес от най-висшето военно ръководство, назначено от и подчинено на президента.

Румен Радев веднага издаде притеснение, като още в първите часове на катастрофата призова за „сдържаност“ и даде заявка, че ще коментира, когато има яснота. Фактите вече са ясни, поне изнесените публично – грешката не е в пилота, не е в самолета, но от Радев няма и дума.

Дали защото редица бивши летци, на които не им е забранено да говорят с днешна дата, а дори и военни от други служби като Николай Марков, обвиниха директно обитателя на „Дондуков“ 2 в опит катастрофата да бъде прикрита и не скриха, че ще тежи на неговата съвест?

Съпругата на майор Терзиев също изригна, че се прави опит мъжэт й да бъде обвинен, като не се изнасят и данни за причината за случилото се, а се мълчи. Истината може да бъде открита само на едно място – в записващото устройство на самолета, което изненадващо и безпрецедентно вече не се търси.

Ето и основните въпроси, на които Радев трябва да отговори:

1. Наредил ли е той лично да се спре издирването на черната кутия, която ще покаже в действителност какво се е случило? Кой е разпоредил прекратяване на търсенето?

2. Наредил ли е той да не се търси тялото на майор Валентин Терзиев, поне съпругата му да може да го погребе?

3. Прикрива ли Радев грешки в командването на назначените свои хора във ВВС – началника на база „Граф Игнатиево“ Николай Русев (семеен приятел на президента и съпруг на репортерката от Би Ти Ви Габриела Наплатанова) и началника на ВВС ген. Димитър Петров, които пряко отговарят и за пилота, и за самолета?

4. Стои ли Румен Радев зад думите си по повод самолетна катастрофа във ВВС през 2012 г., когато той е зам.-началник, че вината за подобни случаи винаги трябва да се търси и да се носи от отговорниците и шефовете във ВВС?

5. Поддържа ли думите на своя съветник Илия Милушев, който казва, че е направена детайлна оценка на летеца и той е бил напълно подготвен? Ако е така, защо се прави опит да се прехвърли цялата вина на майор Терзиев?

6. Защо командващите учението не са наредили излизане от атака на майор Терзиев след пуска на ракетата и слизането му под безопасната височина?

Един от бившите ни военни пилоти – Величко Дерузов, пита директно:

„Защо не прегледате записите на магнетофоните в КП и на ръководството на полетите и не ги пуснете в ефир? Там ще се намерят всички отговори на неизвестните само за последната мишена – как, кога, кой и къде. Ще имате ли смелост, или ще се скриете зад прокуратурата с оправдание, че се води разследване и е тайна? Отговорете и пуснете записите от магнетофоните!

Защо не прекратихте насочването на прехващача към мишена, която явно не е била нормална, а скоростта на сближение с нея е 900-1000 км? Или все още витае напънът да се покажем пред натовското командване?

Ще споделя как се тренираха летците от Графа по мое време, на МиГ -19. Нощем давах цел на трениращите летци от ескадрилата на МиГ-21. Полетът изпълнявах по маршрут Търговище – Плевен и обратно на четири захода на 12000 м височина, за да може да се приближи реалното сближение с целта А.

За да се пристъпи към реално изпълнение, се искаха три зачотни прехвата и имитация на пуск на ракета. След като преминах на МиГ 21, също се организираха стрелби по парашутна мишена.

Само един случай: групата бях първи, но пускачът

на мишената явно я е пуснал на по-голяма скорост от 400 км и тя се е разкъсала. На екрана на РЛС стана мъгла от метки, но от КП настояваха „пред теб на 10 км, на 5 км. Стана ми ясно, че няма да стане прехватът и излязох от атаката.

Следващият след мен е хванал визуално някое парче и извърши пуск от 500 м. На разбора за мен казаха „незачел“, на следващия – „отличен“, при положение, че е извършил пуск в нарушение на всички мерки за безопасност.

Ако и сега продължава тая практика на висшето ръководство да се покаже пред големите, дори и при опасност от катастрофа, всичко е ясно. При създалата се обстановка единственият изход е бил „прекратяване на задачата“.

Като РП много години, така бих решил изхода, без непременно да се изпълни една тренировъчна задача и се стигне до фатален край, за срам и позор на ръководството на учението“, завършва пилотът.

Източник: „ПИК“



За нас

7DniBulgaria.bg е най-новият сайт в портфолиото на 7 Dni Media Group.

Той обедини досега съществуващите регионални сайтове на групата, превръщайки се в национален такъв, за по-голямо улеснение на читателите.


КОНТАКТИ