Бойко Рашков и митничарите му сред виновниците с изгорелия автобус! Пуснали го незаконно през КПП

бойко рашков

Сериозни въпроси за дейността на МВР и „Гранична полиция“ тегнат около трагедията на магистрала „Струма“, която се разигра тази нощ, твърди ПИК.

Запознати със Закона за автомобилните превози алармират пред медията, че автобусът ковчег е трябвало да бъде спрян на „Капитан Андреево“ и да не се допуска да се движи посред нощ на българска територия.

Според действащото българско законодателство и Закона за автомобилните превози, чл. 23, случайните превози на деца и/или ученици се извършват само в часовия диапазон между 6,00 и 21,00 ч. с автобуси, за които има издадено удостоверение за категоризация по системата за международна класификация на автобусите за туризъм на Международния съюз по автомобилен транспорт (IRU).

Припомняме, че в автобуса ковчег е имало 12 деца и всички те са починали, след като автобусът катастрофира и се запали в района на село Боснек.

В закона се казва още, че специализираните, случайните и превозите за собствена сметка на деца и/или ученици се извършват с автобуси, за които има издадено удостоверение за преминат допълнителен преглед за проверка на оборудването им.

Според експерти, след като в автобуса е имало повече от 10 непълнолетни, то има предпоставки да се счита, че той извършва превоз на деца и е трябвало да бъде незабавно спрян, след като влиза на българска територия през „Капитан Андреево“. Рейсът ковчег е преминал у нас около 21.15 часа през граничния пункт и ако се приеме хипотезата, че е извършвал превоз на деца, то би трябвало „Гранична полиция“ да го задържи на пункта до 06.00 часа сутринта.

Ако е допусната подобна грешка от представителите на „Гранична полиция“, то отговорността незабавно трябва да бъде поета от шефа им, главния секретар на МВР и вътрешния министър Бойко Рашков, който трябва да отговори пред обществото защо подчинени негови служители са позволили деца да пътуват посред нощ на българска територия със случаен превоз, коментират още експерти.

Специалистите в транспортното законодателство обаче изразяват опасения, че до такива отговори от страна на властта няма да се стигне, тъй като законодателството ще бъде тълкувано по друг начин и няма да се приеме обстоятелството, че автобусът ковчег е превозвал деца, тъй като те не са част от група, а са пътували самостоятелно с родителите и роднините си.

До промените в закона и забраната да се превозват деца в тъмните часове на деня се стигна след трагедията с български деца в Лим. Тогава през 2004 година автобус, пълен с ученици от свищовски училища, пътува от Дубровник за България. По време на нощния преход между Биело поле, Черна гора и Приеполе, Сърбия, автобусът, управляван от водача Илия Измирлиев, внезапно напуска платното, спуска се надолу и пада в придошлите буйни води на река Лим. Вследствие на инцидента загиват 12 невинни деца.

След трагедията в Лим законодателството е променено така, че на българска територия да не пътуват деца със случаен превоз през нощните часове. Последно законът е обновен през 2020 г., като и към днешна дата е в сила забраната за пътуване на деца със случаен превоз в нощните часове.



За нас

7DniBulgaria.bg е най-новият сайт в портфолиото на 7 Dni Media Group.

Той обедини досега съществуващите регионални сайтове на групата, превръщайки се в национален такъв, за по-голямо улеснение на читателите.


КОНТАКТИ