Какъв е този „VIP Room“ в Банско, разтресъл държавата? На някои наистина им миришат краката за там

7 Dni Bulgaria27.01.2022
14

Някакъв човечец със 111 лева в картата си решил да се прави на баровец пред гаджето си в Банско. Завел го в най-лъскавото заведение на пистата, поръчал най-вкусната храна, а когато я изял, установил, че му е малко скъпичка, не му стигали парите в картата даже. И пуснал нервен касовия бон във фейсбук…

После отиде синът на Ценко Чоков в същото заведение, за да го видят, че не е в затвора, изсърба една супа селската и фейсбук настръхна. Въобще онзи човечец с 111-те лева в картата направи с чорбата дето изруча нещо подобно на онзи китаец, който изяде прилепа – разболя Фейсбук. Задълго!

Над 100 часа е нещо страшно. Гневни шофьори, шлосери, търговци на арпаджик, педикюристки, можнтажистки и де що има достъп до социална мрежа клейми цените и кълне заведението.

А кое е това заведение, по дяволите, запита ли се някой?

Откъде накъде цените в него трябва да са като в квартална кръчма за премръзнали шофьори на „копърки“?

Та в „VIP Room“ в Банско готви Джовани Порку и неговият екип. Е, не е известен колкото Лео Бианки, но е малко по-добър. Доста по-добър. Готвил е в ресторант със звезди „Мишлен“ в родината си. Готвил е и в лъскавия ресторант „Крим“ в столицата. И когато там правеше фантастичната си ципура с червен лук, която продаваха за 70 лева, никой не се оплакваше. Знаете ли защо не се оплакваше? Защото достъп до заведението имаха тези, които могат да си го позволят!

Докато във „VIP Room“ се опитват да нахлуват всички. Ами хора, тъжно е, но е факт! На някои от вас, на доста от вас ви миришат краката за това заведение. Капитализъм е! Няма как да сме равни като при социализЪма и да ходим на море с карта, а на всички да ни сервират боб чорба, кюфтета с бял сос и малеби.

Днес от едната страна на лъскавото заведение има пица на парче, под него – друго на съвсем нормални за такъв курорт цени. Да не говорим за самото Банско, пълно с прекрасни механи на сносни цени. Т.е. не е проблемът на заведението, че държи такива. Проблемът е, че някой, който не е за там е влязъл в него.

Сега ще се надигне страшен вой срещу снобарите. Не е така. Това са онези 600 000 българи, които живеят с доходи над средния.  1/10 от населението. Толкова го изчислиха. Проблемът не е техен. Проблемът е на държавата, че само 1/10 от населението може да отиде в „VIP Room“ и да си поръча без притеснение.  Затова стига се заканвали, че при тези цени, повече няма да отидете в Банско. Има 600 000, които могат да отидат. А това е повече от достатъчно.

Ако ще ви успокои, да вземем за пример Куршавел. Банско на Франция, най-скъпият курорт в Европа. Знаете ли, че според проучване отпреди 3 години, над 35 процента от жителите на Франция ВЪОБЩЕ не са стъпвали в в Куршавел, защото знаят, че им е скъпо. Докато я покажете поне един българин, който е искал през живота си поне веднъж да отиде в Банско и не го е направил? Няма такъв!

Цените във „VIP Room“ не са проблем на заведението, то е пълно и без сина на Ценко Чоков. Проблемът е в главите ни. Ние не знаем какво имаме, не знаем къде да спрем, отказваме да разберем къде ни е мястото. Това, че някой е отишъл да се направи на господин за един ден в най-доброто курортно заведение в България е само продължение на идиотията да теглиш заем, за да си купиш последен модел айфон, или да изхарчиш спестяванията си за силикон на щерката. Трябва да се научим да се простираме според чергата си.

А иначе, ако искате още нещо за „VIP Room“ – храната е такава, че на много малко места не в България, а на Балканите можеш да опиташ подобна. Обстановка, гледка, интериор, настроение, звезди от екрана, известни личности… Няма такива никъде. Нормално е да няма и такива цени никъде другаде.

И още нещо: Ако ти е студено, в заведението ти дават палто. Уникално палто. Струва повече от годишния лизинг на мрънкащия таксиметров шофьор.  Ако искаш да си махнеш ски-обувките, дават ти пантофи. Въобще правят всичко, за да се чувстваш специален, да си VIP.

А да си специален, струва скъпо. И не може да си го позволи всеки.

 



За нас

7DniBulgaria.bg е най-новият сайт в портфолиото на 7 Dni Media Group.

Той обедини досега съществуващите регионални сайтове на групата, превръщайки се в национален такъв, за по-голямо улеснение на читателите.


КОНТАКТИ