Лъч надежда за опарените със застраховки от „Олимпус“! Омбудсманът Мая Манолова…
Потърпевшите от фалита на Застрахователна компания „Олимпик“ могат да потърсят информация на гореща телефонна линия в администрацията на омбудсмана Мая Манолова, съобщиха от администрацията на омбудсмана.
Линията ще бъде открита от понеделник, 20 август на номер 0895 561 885. Тя ще бъде за консултиране и правна помощ на потърпевшите у нас.
Омбудсманът ще изпрати препоръка и до председателя на Народното събрание Цвета Караянчева за промени в законодателството с цел защита на гражданите в случаи като този. Манолова обеща да разговаря и с премиера Бойко Борисов: „за активност на държавата при изготвяне на европейското законодателство в областта на застраховането“.
Националният защитник изпрати препоръка до Комисията за финансов надзор /КНФ/ и до Главната дирекция „Национална полиция“ /ГДНП/ към МВР. Тя настоява да бъдат предприети незабавни действия по случая с почти 250 000 български граждани, чиито автомобили остават без задължителната застраховка „Гражданска отговорност“. Причината за това е фалита на кипърската застрахователна компания „Олимпик“.
Повод за намесата на омбудсмана са жалбите на десетки шофьори.
Пред Комисията за финансов надзор (КФН) омбудсманът настоява за организиране на разяснителна кампания.
Манолова иска да има гореща телефонна линия, на която потърпевшите да получават бързи и ясни отговори по своите конкретни казуси. Омбудсманът иска да има и навременна информация за развитието на производството по несъстоятелност на застрахователната компания в Република Кипър, която да се публикува на сайта.
Омбудсманът иска да бъде предоставена възможност на гражданите да получат указания и за реда, сроковете и необходимите документи за предявяване на претенции към застрахователя. Иска да се разясняват последиците от липсата на сключена задължителна застраховка.
Поради форсмажорните обстоятелства омбудсманът поиска от полицията да удължи гратисния период, в който да не се глобяват шофьорите със застрахователна полица на „Олимпик“.
Тя настоя за своевременното информиране на хората за какъв период от време застрахованите няма да бъдат глобявани, поради липсата на застрахователна полица и изрази увереност, че ще им бъдат разяснявани последиците от това.
Междувременно от КФН заявиха, че не знаят колко точно са застрахованите в „Олимпик“. Срокът на тяхната застраховка изтича в полунощ.
Припомняме, на 7 август застрахователното дружество от Кипър „Olympic Insurance Co. Ltd“, което оперира чрез свой клон и в България, остана без лиценз за извършване на дейност, съобщиха от Комисията за финансов надзор.
В резултат на това около 200 хиляди автомобила остават без „Гражданска отговорност“ сключена с кипърската фирма.
В първите дни след 17 август КАТ няма да санкционира собствениците на невалидни полици, обявиха от МВР.
Няма яснота за гратисния период. Шофьорите трябва да са наясно, че ако предизвикат катастрофа при невалидна „Гражданска отговорност“, сами ще трябва да платят щетите, предупреждават от полицията.