Контрера с жесток удар към управляващите: Бягат от разговор, искат общините да катастрофират

карлос контрера

„Проблемът с транспорта в София не е от 2022 година, а от поне 2 години. Заради пандемията системата на градския транспорт е натрупала дефицит от 149 млн. лева. Столичната община нееднократно е поставяла въпроса за подпомагане от страна на държавата, но до този момент няма положително решение. На последното заседание на Столичния общински съвет (СОС) на 23 юни беше приета Икономическата рамка на обществения градски транспорт в София“, заяви Контрера пред Радио София.

Председателят на Комисията по транспорт и пътна безопасност в СОС разказа, че с писмо до кмета от кабинета на министъра на финансите Асен Василев (в момента в оставка) са поискали от общината да се направи анализ за социално поносимост на цената на билетите за пътуване в столичния обществен транспорт и да ги увеличи за повече приходи в системата. В друго писмо от кабинета „Петков“ е поставено условие за реформи в системата.

„Управляващите бягат от големия разговор за транспорта въобще, в цялата страна. Вероятно искат общините да катастрофират по тази и по други теми. В политическата сметка на новите партии не влиза помагането на общините, но там не са само хора на ГЕРБ“, отбеляза Контрера.

Той подчерта, че твърдението, че не се правят реформи е фалшива новина. В 2 писма този месец – до Министерския съвет и до Народното събрание, председателят на транспортната комисия в СОС е обяснил за направените промени в маршрути, разписания и разходите, както и повишените цени на енергоносителите.

Контрера допълни, че все пак не е взето решение за поскъпване на билета за градския транспорт, за да не се получи отлив от пътуващите. Все още не е възстановен пътникопотокът от 2019 година (до 85% от тогавашните нива е), а поносимата цена ще кара по-малко софиянци да пътуват с лични автомобили и това ще пази въздуха по-чист.



За нас

7DniBulgaria.bg е най-новият сайт в портфолиото на 7 Dni Media Group.

Той обедини досега съществуващите регионални сайтове на групата, превръщайки се в национален такъв, за по-голямо улеснение на читателите.


КОНТАКТИ