Ужасяващо! Експерт: Една от жертвите на Семерджиев е била в колата! Намерихме части от тялото вътре

payimage-540820

Експертът по пътна безопасност Диана Русинова, член на борда на Европейския център за транспортни политики, разкрива пред ПИК тайните около адската трагедия, причинена от рецидивиста Георги Семерджиев на столичния бул. „Черни връх“.

Колко души са се возили в мощния джип, шофиран от надрусания Семерджиев в нощта на трагедията? Каква е ролята на т.н. полицайка от Първо РПУ София Симона Радева? Защо на мястото на катастрофата незабавно са се озовали шефът на КАТ Тенчо Тенев и военен прокурор? Опорочени ли са доказателствата на местопроизшествието? От кога и от кого е опъван чадър над бруталния нарушител на правилата за движение, отнел живота на две млади жени?

Много тежък инцидент. Бяхме там след 15-20 минути. Видяхме как бяха се разхвърчали частите от автомобилите и жертвите. Черен автомобил преминава на забранен светофар от „България“ към „Черни връх“. Там е ударен таксиметров автомобил. Помита асансьор на метрото. Предницата прегазва двете жени, защото е откъсната.

При скъсването на автомобиба е възможно едната от жертвите да е била вътре, защото са намерени части от човешко тяло. Убедени сме, че еднато от жертвите е излетяла от автомобила.

Този автомобил беше ударил и един от бетонните кошове за боклук и го е метнал на 30 м напред. Движел се е с 200 км в час. Колата беше преместена така, че са опорочени доказателства. Проблемът е много дълбок.

В колата пред СДВР имаше два чифта женски очила и други атрибути. Предницата се е запазила, защото се е скъсала на две. Заради стъкления панорамен покрив колата е усилена оттдолу и затова се е скъсала. Има заварки, които говорят и за преправяне на автомобила, което е станало с незаконно регистриране пред КАТ, каза Русинова.

Според нея е странно, че автомобилът е само с български регистрационни номера. Абсурдно според Русинова е искането срещу европейска директива да се премахват екостикерите.

Като отидохме на място, трябваше да има представители на автомобилна администрация. Нямаше ги. Таксито беше с 4 различни гуми. Имаше Човек с бели дрехи. Бил военен прокурор. Хора искаха да минават през труповете, нямат никаква човечност. Единият от труповете беше страшно разчленен.

Държавната агенция по пътна безопасност е на пряко подчинение на премиера. Факт е, че тя съществува от три години, питаме какво е свършила тя. Пак ли ще има акции шумни след дъжд качулка. Къде е превенцията, агенцията трябва да изготви политики, пита Русинова. Тази държавна политика трябва да се изготви и проведе, иначе хората ще продължават да загиват по улиците и пътищата. Ще вдигаме паметници на всички кръстовища. Държавата има всички инструменти да въздейства на тези процеси, категорична е Русинова.

Възможно е Симона Радева да не е била в колата, както твърди майка и. Предстои да се доказва. Факт е, че са загинали две жени, но не е нормално да избягаш и да отидеш да си легнеш. А и някой да ти помага. Това не е нормално и за полицейски служител.

На полицаите не трябва да им се разрешава да имат татуировки. Не са виновни КАТ и полицията обаче. Има агенция, която нещо не е направила. Когато не знаеш какво правиш, не знаеш и какво да направиш. Няма процедура за запазване на доказателствата, няма психолози, които да работят с близките на жертвите. Ако се поискат допълнителни експертизи, как ще бъдат направени, след като колата е хвърлена на улицата пред СДВР. Кой те отвлече, ако си бил сам в колата? Случаят е силно притеснителен. Това е човек, който системно не зачита законите в държавата, той няма как да спазва и правилата за движение. Всичко показва, че над този човек има чадър. Начинът, по който се води разследването и се събират доказателствата, го доказва.

В чужбина никой няма да ни повярва, че колата доказателство не е в хангар. Няма я ясната прокуратура. От 21 февруари 2019 година е тази агенция. Политиката няма място в нея. Тя трябва да е от експерти.

Русинова не изключва версията, Семерджиев да е информатор на полицията. Подчинените на министъра на транспорта не бяха на инцидента. И е въпрос защо Ник Събев мълчи и ни бутат към наказателна процедура, а се крие с опита за премахване на екостикерите. Подозирам, че има частни интереси. Става дума за искана Дигитализация, а не за екостикери, обясни Русинова.

Единствената институция, която се е отнесла сериозно, е прокуратурата, твърди Русинова, докато другите нямат комуникация по между си. Работата в Министерството на транспорта е стигнала дотам, че ни отказват достъп до инциденти като експерти. Някой трябваше да каже на премиера, че има проблем.

Никой не работи псхологически и с хората от разследването на инцидента като служители, казва още Русинова. Ръкопляскаха, че не можем да разследваме ние на място.

От миналата година, когато се спря текущата поддръжка на пътищата, попитах какво става и защо са спрени тези пари, което доведе до нови жертви. Обвиниха ме в политически пристрастия високомерно, каза Русинова, според която няма ясна методика за работа. Пример за това е и сриването на пътя при Петрохан. Става дума за живота и здравето на хората, а не за едни пари. Не ме разбраха. Погребвайте си децата, докато ние си делим едни пари. Това е философията на тези хора от управлението. На тях не им пука. Папата и патриархът ли трябва да знаят какво да се направи вместо шефовете на агенцията за пътна безопасност.

Някой трябва да показва на държавата какво трябва да се направи, както го е направил Христо Порязов в своя филм, каза Русинова.

Пожелавам си правителство, което да подходи сериозно към проблемите на пътния травматизъм, каза Диана Русинова.



За нас

7DniBulgaria.bg е най-новият сайт в портфолиото на 7 Dni Media Group.

Той обедини досега съществуващите регионални сайтове на групата, превръщайки се в национален такъв, за по-голямо улеснение на читателите.


КОНТАКТИ