Неочаквано! Лидер на „Възраждане“ патентова „Костя Копейкин“, забранява използването му

Костадин Костадинов 1

Адвокат Петър Петров, зам.-председател на ПП „Възраждане“ е заявил за патентоване търговската марка „Костя Копейкин“. Той е пълномощник на друг знаков член на партията – Деян Николов, съобщи във фейсбук адвокат Диана Попова.

Тя прилага и факсимиле от Патентното ведомство, от което става ясно, че действително е платена таксата, а заявката е направена още на 20 юли т.г. Все още обаче няма произнасяне за допустимостта на патента. Очаква се това да се случи съвсем скоро.

Мотивите са ясни – собственикът на марката да забрани използването й. Дали обаче това ще се приеме от съда, ето какво пише адвокат Диана Попова:

ПП Възраждане смело нахлува в сферата на интелектуалната собственост!

Представям ви данни от държавния регистър на търговските марки, воден от Патентно ведомство на Република България. Търговска марка „Костя Копейкин“ е заявена от Деян Николов, секретар на Възраждане София, чрез адвокат Петър Петров – зам. председател на партията. Марката е заявена за регистрация за стоки и услуги от класове 16, 25, 26, 35, 38, 41, 45.

Собственик на марката ще е Деян Николов, секретар на структурата на „Възраждане“ в София, а негов пълномощник адвокат Петър Петров, зам.-председател на ПП „Възраждане“
Ноторен факт е, че лидерът на ПП Възраждане – Костадин Костадинов получи прякора „Костя Копейкин“, с който бива осмиван в социалните мрежи. Във фейсбук има и страница „Копейкин“, която иронизира него, партията му и избирателите им. Отне ми известно време да разбера каква е целта на тази заявка и в крайна сметка отговорът, който намирам, е един – непознаване на материята, уреждаща правата върху търговските марки.

Вероятно лидерът на ПП Възраждане смята, че притежавайки търговска марка „Костя Копейкин“, може да забрани на трети лица да използват този словен елемент и да започне някакви съдебни битки. Добре е да изясним, че това съвсем не е така. Търговската марка не дава абсолютни права върху елемента – в противен случай нямаше да останат свободни думи в говоримия език. Търговската марка осигурява закрила на търговеца, гарантираща, че трето лице няма право да използва този елемент в търговската си дейност, предлагайки стоки и услуги, сходни на заявените от маркопритежателя.

Нека обърнем внимание на списъка от Ницската класификация в заявката за регистрация. Той включва множество стоки и услуги като: печатни материали, дрехи, услуги, свързани с търговски сделки, реклама и маркетинг, телекомуникации, медии, обучение, адвокатски услуги и още много други. Пълният списък може да намерите в регистъра на ПВ. На пръв поглед човек би решил, че марката не може да се използва в печатни издания или в медиите. Това обаче далеч не е така. Ако не притежавате онлайн медия, която се казва Костя Копейкин, или ако не сте кръстили така рекламната си агенция, или не продавате телекомуникационни услуги под тази марка, не нарушавате правата на заявителя Деян Николов.

Важен момент в случай на съдебен спор, би бил и фактът на реалното използване на марката. Ако тя не е използвана като част от търговската дейност на заявителя, каквато се съмнявам същият да развива, то съдебните претенции биха се оказали неоснователни.



За нас

7DniBulgaria.bg е най-новият сайт в портфолиото на 7 Dni Media Group.

Той обедини досега съществуващите регионални сайтове на групата, превръщайки се в национален такъв, за по-голямо улеснение на читателите.


КОНТАКТИ