Хотелиерите зоват за нова програма: Искаме по 50 лв. на ден за украински бежанец!

бежанци

Българска хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) счита, че трябва да има нова програма за бежанците, при която за една реализирана нощувката да се плаща сума над 50 лева, така че новата програма както да подпомага бежанците, така и да бъде в помощ както на хотелиерите, за да запазят персонала си. Мнението си БХРА е изразила вчера по време на среща със служебния министър на туризма Илин Димитров.

За искането се разбира от позицията на БХРА, информацията е спестена в прессъобщението от Министерство на туризма, което също уведомява за проведения разговор. От Министерство на туризма съобщават, че хотелиерите са били информирани за начина на плащане, а министър Димитров е призовал бранша към спокойствие и че всички безспорни средства ще бъдат обработени и администрирани до края на месеца.

В момента за настаняване на бежанци на хотелиерите се заплаща по 10 лв. на нощувка без изхранване и по 15 лв. с осигуряване на храна, предава news.bg.

Периодите по плащанията обхващат месеците от март до септември, включително. Във връзка с въпросите дали програмата за бежанците от Украйна ще бъде удължена, министърът на туризма е подчертал, че решението може да бъде взето от Министерския съвет въз основа на предложението на междуведомствената работна група, която заседава и обсъжда различните варианти.

Припомняме, че към октомври месец в България украинските бежанци са 55 000. Започнаха да се появяват информации обаче за „организирано“ извозване на бежанци от Украйна точно в края на туристическия сезон и преди началото на зимния такъв. Едновременно с това Европейската комисия удължи мерките, даващи права на украинските бежанци в рамките на Европейския съюз (ЕС) до март 2024 г. Директивата за временна закрила като правен инструмент беше активиран след руската инвазия и позволява на хората, бягащи от Украйна, да живеят и работят в рамките на ЕС.

Според хотелиерите администрирането на мерките в помощ на бежанците е несвойствена задача, с която се е нагърбило Министерство на туризма, което пък от своя страна е довело до неглижиране на други проблеми в сектора.

Останалите проблеми, обсъдени според БХРА на срещата:

1. Предложените от министър Димитров мерки за предстоящия зимен сезон – възможността да се въведе таван на цените на тока и газа за хотелиери и ресторанти, запазване на 9% ДДС за целия туристически сектор, включително за заведения и допълнителни услуги като продажба на ски уроци например, въвеждане на безакцизна нафта, която да може да се ползва единствено за отопление, заплащане на помощ в размер от 35 евро на пристигнал турист независимо с какъв транспорт, както и поставянето на акцент върху дигитализацията на националната туристическа реклама и пълната прозрачност на процедурите за избор на изпълнители, които да представят имиджа ни пред света. Мерките се подкрепят от хотелиерите. „Важно е да имаме работещ парламент, за да се приеме законът за държавния бюджет и необходимите законодателни промени в подкрепа на бизнеса“, е подчертал служебният министър.

2. Постигнато е съгласие, че при медийни участия представители на държавните институции и на бизнеса трябва да се опитват да избягват негативните теми, доколкото това е възможно, съобщават още от БХРА. За съжаление обаче негативното говорене понякога е породено от действията или бездействията на изпълнителната власт. Въпреки това от БХРА са удовлетворени, че срещат разбиране у настоящото ръководство на министерство – нещо, което не са получили от министъра на икономиката в предходното правителство. „За съжаление у нас практиката показва, че за да се решат проблемите с конкретни институциите, за тях трябва да се шуми, в противен случай нищо не се случва.“ Затова от БХРА предлагат да се провеждат регулярни срещи с представителите на властта, на която да се обсъждат проблемите и се надяват Министерство на туризма да е посредник между бизнеса и всички останали институции. Важно е какви послания излъчваме като бранш и дестинация – около този призив на министър Илин Димитров се обединиха и представителите на влиятелната организация на българските хотелиери и ресторантьори.

3. Обсъдена е била и темата за привличане на български туристи в предстоящия сезон, а от Министерството са уверили, че въвеждат изцяло нов начин, по който ще се рекламира България. Министър Димитров е призовал хотелиерите да се възползват от мерките по ПВУ, за да обновят и направят по-сигурни и видими в дигиталното пространство продукта, който предлагат.



За нас

7DniBulgaria.bg е най-новият сайт в портфолиото на 7 Dni Media Group.

Той обедини досега съществуващите регионални сайтове на групата, превръщайки се в национален такъв, за по-голямо улеснение на читателите.


КОНТАКТИ