Гореща тема! Ликвидаторът на „Олимпик“ с нови разкрития за изплащането на обезщетенията

пари левове

Пострадалите при пътни инциденти клиенти на „Олимпик“, както и собствениците на полици, които ще получат премията си обратно, ще бъдат компенсирани преимуществено. Това съобщи пред БНТ Павлос Накузи, временен ликвидатор на фалиралата кипърска застрахователна компания, пред БНТ. В момента се правят изчисления за частта от всяка полица, която клиентите могат да получат обратно. Калкулацията ще продължи няколко седмици, когато се очаква и решението на съда в Никозия за ликвидацията на „Олимпик“.

Компанията „Олимпик“, която в Кипър не играе значима роля на застрахователния пазар и името й не е особено популярно, в страната ни предизвика истинска буря, която бушува от пет дни насам. Официалната информация от Кипър е ограничена. Нито министърът на финансите Харис Георгиадис, нито застрахователният контролен орган в Никозия, коментират пред медиите на острова. Временно упълномощеният ликвидатор Павлос Накузи е единственият кипърски представител, който говори по темата.

Той разказа за несъответствията в документите на „Олимпик“: „Съществуването и стойността на някои от активите на компанията, описани в счетоводните книги, са под голям въпрос. Одиторите, които са разследвали тези активи, както и реалната им стойност, не са потвърдили същите стойности. Компанията няма способността да изпълнява дългосрочните си финансови задължения заради прекалено ниския си наличен капитал, което довежда до анулирането на лиценза ѝ“.

Всички застраховани в „Олимпик“ и претърпели пътно-транспортно произшествие до 17 август, когато фалира компанията, трябва да подходят по обичайния досега начин за искане на обезщетение. Това означава, че трябва да се обърнат към застрахователя си: „След като съдът назначи постоянен ликвидатор, всеки пострадал ще трябва под клетва да подаде допълнително потвърждение за своите претенции относно сумата, която компанията му дължи. Междувременно той може да се съгласи на компенсация и е най-добре да се подаде иск до компанията относно инциденти въз основа на застраховането“.

При обсъждането на възникналия казус често се изпуска фактът, че има европейска директива, която предоставя законодателна макрорамка за решение. Тя е въведена, както в кипърското, така и в българското законодателство и има за цел защита на застрахованите. Чрез нея се улесняват застрахователните отношения в Европейския съюз. „Законът, който важи, е законът в Кипър, но той е базиран върху европейската директива „Платежоспособност II“. Съгласно нормативния акт няма значение дали си българин или кипърец, и двете страни трябва да се третират еднакво. Главният ни принцип е да сме справедливи към кредиторите“, посочи Накузи.


За нас

7DniBulgaria.bg е най-новият сайт в портфолиото на 7 Dni Media Group.

Той обедини досега съществуващите регионални сайтове на групата, превръщайки се в национален такъв, за по-голямо улеснение на читателите.


КОНТАКТИ