Търсят се пари за отчуждаването на близо 100 имота в Пловдив

makedonia_kopka2

Над 90 имота трябва да бъдат отчуждени, за да се реализират важните проекти по разширяването на пътната инфраструктура, пише Марица. Терените влизат в трасетата на важни проекти, като връзките с пробива под Централна гара, разширяването на булевардите „Васил Априлов“ и „Александър Стамболийски“ и продължението на бул. „Свобода“.

Десетки частни имоти, предвидени за отчуждаване, са описани в Годишната програма за управление и разпореждане на общинската собственост, публикувана за публично обсъждане в сайта на Община Пловдив. Проблемът е откъде ще бъдат осигурени парите за обезщетяване на собствениците, защото приходите не достигат. За 2023 г. е предвидено от градската хазна да бъдат заделени 9 млн. лева за отчуждителни процедури. В същото време очакваните приходи от разпореждане с общинска собственост са 6,7 млн. лева и то ако Общинският съвет одобри сделките.

Програмата се приема за всяка текуща година, но този път дългият списък е изготвен  с перспектива напред. Отчуждаването се предприема предимно с цел развитието и разширяване на отеснялата пътна инфраструктура и съгласно подробни устройствени планове, влезли в сила. Процедурите зависят и от средствата, с които разполага бюджетът, обясни за „Марица” Надежда Христова от Дирекция „Общинска собственост”.

Отчуждават на пожар имоти в района на Централна гара

Всички те попадат в новата улична регулация от южната страна на Централна гара, където се строи пробивът, който ще свърже бул. „Васил Априлов” на север и бул. „Македония” на юг.  В  програмата са включени 21 имота. Няколко сгради на ул. „ Димитър Талев” до ул. „Акад. Петър Динеков” са премахнати и трасето с ширина 25 метра вече се строи. В  момента се водят преговори с дъщерното дружество на БДЖ „Пътнически превози”, но тепърва предстои да се завършат тежките процедури с отчуждаване около бившите хали и в началото на  бул. „Македония” от западната страна.

Националната компания „Железопътна инфраструктура” има  ангажимент да изгради подлеза и подход към него само до бившите хали. Оттам пътните връзки с пробива трябва да се строят от Община Пловдив, което е невъзможно да стане, без да се премахнат сградите, които попадат в регулацията. Процедурите са бавни, защото обикновено собствениците обжалват оценките в съда. По план бъдещата пътна връзка продължава от ул. „Димитър Талев”, покрай бившите хали и се включва в локалното платно на бул. „Македония”.

Според новия устройствен план за разширение е предвидена и ул. „Кукуш”, която свързва бул. „Македония” с надлез „Родопи”. Преди да стане това обаче, трябва да се отчуждят три имота.

Останалите ще чакат 

Планираното преди години удвояване на бул. „Васил Априлов” реже 15 частни имота от западната му страна между Пещерско шосе и бул. „Шести септември”. Част от къщите са отчуждени. На ул. „Царевец”, където вече е стартирало разчистването на сградите от западната страна, има само един имот, по който процедурите не са завършени. Но за продължението на бул. „Свобода” от ул. „Рая” на запад тепърва предстои общината да придобие 10 имота.

Връзката на „Южен“ с „Тракия“ гълта 54 терена 

Най-тежкото и най-скъпо отчуждаване предхожда бъдещото разширение на бул. „Александър Стамболийски” и пътната му връзка с бул. „Цар Симеон” в „Тракия”. В програмата са включени 54 имота до Кукленско шосе. Процедурите са започнати едва преди две години, въпреки че удвояването е заложено и в старите градоустройствени планове от миналия век.

Сред улиците, за чието изграждане или разширение се изисква отчуждаване на имоти, са бул. „Северен“, ул. „Арчарица“, „Борис Шивачев“, новата пътна връзка между Прослав и Коматевско шосе, бул. „Марица-север“.

 



За нас

7DniBulgaria.bg е най-новият сайт в портфолиото на 7 Dni Media Group.

Той обедини досега съществуващите регионални сайтове на групата, превръщайки се в национален такъв, за по-голямо улеснение на читателите.


КОНТАКТИ