БМФ с последни данни за инцидента с българския кораб „Вежен“: Проведохме наше разследване

На 25 и 26 януари е имало предупреждение за много лошо време и силен вятър до 38 възела, заяви на извънреден брифинг изпълнителният директор на Параходство „Български морски флот“ БМФ кап. Александър Калчев, кой разясни още веднъж ситуацията заради появили се спекулации за задържането на кораба „Вежен“.
„Вълни се качват върху кораба, което означава и е ясно, че екипажът не може да излезе на палубата“, посочи Калчев.
„Нямаме основания да смятаме, че има злонамерени действия“, допълни той.
„Проведохме наше разследване и събрахме снимки, които доказват, че няма умисъл в инцидента в Балтийско море”, каза той.
Кап. Калчев направи демонстрация пред журналисти, показвайки данни от системи, които моряците използват, за да следят метеорологичните условия. „Вълните не са били метър-метър и половина, а вятърът не е бил със сила 10-12 м/сек”, подчерта той. По данни на БМФ вълните в злополучната нощ са били между 2.5 и 3 м високи.
„Нашето виждане е, че поради ударите на вълната осигурителните елементи са поддали. Стоперът на т. нар. „гилотина” са повредени”, подчерта кап. Калчев. Той е категоричен, че „политическото оцветяване на случилото се влияе изключително негативно не само на компанията, но и на цяла България”.
На борда на кораба има 10 български офицери, разкри изпълнителният директор на дружеството Държавно параходство „Български морски флот“.
Българският кораб „Вежен”, плаващ под малтийски флаг, беше задържан от шведските власти по обвинения в саботаж. Причината – скъсан оптичен кабел на дъното на морето.