Как се проверява маслото в двигателя?
Повече от вас вече са наясно с отговорите на този въпрос, но бъдете сигурни, че има и такива водачи, които не знаят тези няколко правила. Именно за начинаещи водачи или пък за такива, които не са наясно с темата е този материал.
Като за начало трябва да знаете, че в голяма част от автомобилите, в двигателния отсек има „щека“, отчитаща нивото на масло в мотора. За да го измерите точно, задължително изберете равно място, където да паркирате автомобила. Още нещо, което трябва да знаете, е, че масло не се мери, когато то е студено (освен ако на „щеката“ няма разграфени отметки „cold“ и „hot“, но тази опция я има в малко автомобили).
Двигателят трябва да е в оптимална работна температура, преди да се изгаси. След това обаче трябва да се изчака 10 – 15 минути, за да може маслото да се стече в картера и чак тогава да се извърши измерването. След като се извади „щеката“ се избърсва добре и се поставя отново. Изчаква се няколко секунди и се вади за проверка.
Най-добре е нивото на маслото да е между минимума и максимума на „щеката“, като да клони към горната отметка. Не е добре обаче маслото да е превишава горната отметка. Това може да доведе до „избиване“ на смазочна течност в системата за вентилация на картера, в цилиндрите или в катализатора. Що се отнася до т.нар. „маслен глад“ или по-ниско ниво на маслото, то съществува огромен риск да се стигне до скъпоструващ ремонт.