Зико успокои превозвачите, няма да спират рейсовете в Пловдив

Лъчезар Иванов, Христо Йовов, Здравко Димитров

Спиране на градските автобуси в Пловдив на този етап няма да има. Това се разбра след среща на превозвачите с кмета Здравко Димитров. Преди това те обявиха, че поради липса на средства обмислят да спират по 2 часа дневно рейсовете по всички 29 линии в града.

„Не сме противници, а партньори. Трябва да намерим оптималния начин и те да са доволни, и гражданите, както и да се изпълняват предписанията“, коментира след срещата Димитров. Той каза, че в 10 часа тримата оператори на линиите са му се обадили, а в 11,30 часа ги е приел. На нея присъстваха и заместниците му Тодор Чонов и Илия Кирчев.

„Поканихме ги на 15-и да присъстват на разговорите с ръководството на испанската „Индра“. От окончателното въвеждане на електронната система ще бъдат облагодетелствани и транспортните фирми, защото ще им се плаща на реално отчетени километри“, посочи Димитров. Според него след това щели да се видят отново в края на март.

Той увери, че исканията на превозвачите ще бъдат изпълнени. „Нормално е да им се плати за това, което са изработили. През лятото на м.г. като областен управител на Пловдив им съдействах общината да им отпусне 500 000 лева допълнително за покриване на разходите“, припомни кметът.

Зам.-кметът Илия Кирчев каза, че ще има анализ на цялостната система по досегашните плащания на компенсации от страна на общината за градския транспорт. По тази причина в проектобюджета за 2020-а били заложени същите средства от м.г.

„Хеброс бус“, „Автотранс“, „Автобусни превози“ и „Меритранс“ настояват за 1 млн. лева увеличение на компеснацията, с които да покрият осигуровките от скока на минималната работна заплата. По думите на техните шефове Веселин Дошков, Димитър Чолаков и Петко Ангелов реално за т.г. ще разполагат с 5,7 млн. лева от общината, което било абсолютно недостатъчно.



За нас

7DniBulgaria.bg е най-новият сайт в портфолиото на 7 Dni Media Group.

Той обедини досега съществуващите регионални сайтове на групата, превръщайки се в национален такъв, за по-голямо улеснение на читателите.


КОНТАКТИ