Най-накрая някой брани софиянци от рекета на толсистемата! Карлос Контрера спешно в Парламента
Лидерът на ВМРО в СОбС Карлос Контрера и шеф на Транспортната комисия върхлетя преди час в Народното събрание.
Причината: несгодите, които новата толсистема предложи на доста по-отдалечени столични квартали.
Ето какво сподели самият Контрера:
Току-що внесох предложение в Народното събрание автобусите на градския транспорт да се изключат от облагането с тол такса.
Внасям и предложение до Министерски съвет и МРРБ да се приеме постановление на заседание на МС участъците на територията на Столична община, които са предвидени за пътуване с винетни стикери, да бъдат изключени от системата за платено преминаване. Министерски съвет има това правомощие, без да е нужно пътищата да се прехвърлят към Столична община, което също ще натовари софиянци.
„Има правна възможност по Закона за пътищата да бъдат изключени от системата за платено преминаване пътищата между София и населените места, които са част от общината. Това е предложение, което сме коментирали с колеги от ГЕРБ включително. Предложението е готово, ще бъде внесено в деловодството на Народното събрание“. Това заяви председателят на транспортната общинска комисия Карлос Контрера пред журналисти в парламента във връзка с общественото недоволство от изискването за винетен стикер за пътищата до Банкя, Панчарево, Нови Искър, както и Северната скоростна тангента, въпреки че са райони на Столична община. Към момента близо десет участъка на територията на общината са част от платената републиканска пътна мрежа.
Той уточни, че промените се налагат и по друга причина, а именно, че по действащата правна рамки към този момент автобусите на градския транспорт също трябва да заплащат ТОЛ такса.
„Това е превоз, който се субсидира от Републиканския бюджет и от бюджетите на общините. За София става въпрос за 168 автобуса, който от 1 март ще трябва да заплащат ТОЛ такси – това са разходи над 1 млн. и 300 хил. – 1 млн. и 500 хил. лв. само за Столична община “ уточни Контрера и апелира народните представители в бърз оперативен порядък да внесат за разглеждане промените в закона за пътищата, според които се планира и автобусите на градския транспорт да бъдат изключени от ТОЛ системата.