Изненадващо: Неочаквана смяна на шефа на голяма верига супермаркети в България!
„Била България“ е с нов изпълнителен директор – Норберт Мисбрандт. Той ще заеме поста на Бойко Сачански от 1 април, съобщиха от компанията.
В прессъобщението не се посочват мотивите за смяната. От него става ясно, че Сачански, който пое поста от 1 март 2015 г., не остава в директорския борд.
Новият изпълнителен директор на „Била България“ Норберт Мисбрандт има богат опит в сферата на търговията с бързооборотни стоки и познава добре пазара в Централна и Източна Европа (ЦИЕ).Той започва кариерата си в „Била“ ЦИЕ през септември 2011 г., след като е заемал позицията на изпълнителен директор в „Лидл Румъния“. Мисбрандт преминава през позиции като главен оперативен директор в „Била Румъния“ и „Била Хърватия . През април 2017 г. се мести в Прага и оттогава е главен оперативен директор в „Била Чехия“.
От 1 април 2019 г. Норберт Мисбрандт поема ръководството на „Била България“ заедно с останалите членове на борда на директорите – Албена Георгиева, която е главен оперативен директор, и Ваня Динева-Странджева, която е финансов директор, е посочено в съобщението.
„Била“ е първата международна верига супермаркети, която стъпва на българския пазар през 2000 г. В момента веригата е лидер по брой магазини у нас със 124 обекта в 38 града. През последните три финансови години (2015 – 2017 г.) оборотът ѝ расте непрекъснато и достига 724 млн. лв. Това и отрежда четвърта позиция по приходи на българския пазар, като преди нея са „Кауфланд“, „Лидл“ и „Метро“. Въпреки растящият оборот печалбата на дружеството за 2017 г. намалява с около 1 млн. лв. и достига около 4.4 млн. лв., показва финансовият отчет на компанията. За „Била България“ работят около 4600 души.
Плановете на компанията са фокусирани върху продължаване на експанзията ѝ на българския пазар и през следващите години. През тази година предстои откриване на обекти в двата най-големи столична мола – The Mall и Paradise Center.
Досегашният изпълнителен директор Бойко Сачански поема управлението на „Била България“ на 1 март 2015 г. Месец по-късно в медиите излязоха спекулации, че „РЕВЕ Груп“ (REWE Group) подготвя продажбата на бизнеса си у нас. Освен магазините „Била“, компанията държеше и 21 магазина „Пени“ и имаше още 38 закупени терени. В крайна сметка година по-късно „Реве Груп“ продаде магазините си „Пени“ и терените, като продължи да развива марката „Била“ с откриването на нови търговски обекти всяка година.
В последната година компанията има проблем с персонала, като е видно че недостигат касиери и в пиковите часове се образуват големи опашки. Отскоро са разлепени реклами пред магазините на „Била“ за касиери със заплата от 1350 лв. месечно в София.
Смяната на Сачански е изненадваща за бранша. Той започва работа за концерна „РЕВЕ“ (REWE) у нас през 2000 г. , като управител на първия магазин на „Била България“. След това става регионален мениджър, маркетинг мениджър, а през 2010 г. заминава за Русия, където продължава развитието си и достига до позицията главен оперативен директор, а от 1 март 2015 г. застава и начело на „Била България“.
„РЕВЕ Груп“ е сред водещите компании в сферата на търговията и туризма в Германия и Европа основата през 1927 г. Общият размер на външните ѝ приходи за 2017 г. са 58 милиарда евро. Управлява 15 300 магазини в 22 европейски страни.