До всички шофьори: изцяло нов закон за движение по пътищата
„Нашата равносметка е, че нещата ще стават още по-лоши. Базирам се на изказване на служител от КАТ, когото преди празниците попитаха какво ще направят контролните органи, за да се справят с трафика. Той каза една голяма смешка:
„Всички камери са налице и сме ги изкарали на пътя”. Не знам как една камера може да регулира трафика”, коментира Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България пред Нова ТВ.
По думите му, в случай на инцидент, при който бързо се получава задръстване, може чрез светещи табели шофьорите да се уведомят, че е станала катастрофа.
„В Германия, например, те се включват достатъчно рано и предупреждават какъв е трафикът и колко километра е задръстването”, добави Георгиев.
Според Илия Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи проблемът е в липсващата комуникация между АПИ, КАТ и местната власт.
„Трябва да има достатъчно свободен ресурс, който да реагира на такива ситуации. Не всички екипи да са заети с това да стоят на някое ограничение и цял ден да глобяват. По този начин няма как да стане, а е необходимо да се реагира на момента”, каза още Тодоров.
Той смята, че у нас няма регламент какво да се прави в случай на катастрофа, реагирало се според ситуацията.
Експертите се обединиха около това, че е необходим изцяло нов закон за движение по пътищата.
„Необходимо е и разделяне на дейностите. Според мен трябва Общинска полиция да се занимава с контрола и организацията на движението в големите градове. По републиканската пътна мрежа това да се прави от КАТ”, завърши Георгиев.