Шеф на МОСАД: Кирил Петков нае моя фирма да заливаме Фейсбук с голи снимки на Борисов и да го плюем

76

„Ако не мога да спечеля своите си избори, ще спечеля изборите на другите“, е вероятното мото на Дани Ятом, генерал от резерва, бивш шеф на МОСАД и депутат в Кнесета. Фирмата за стратегическо консултиране, която основава, е в основата на победата на една нова и почти напълно анонимна партия в България, пише в обширен анализ The Observatorial, цитирано от zonanews.bg.

Ятом, който е бивш член на Партията на труда, сформира партия, наречена „Ветераните на Израел“, която участва на последните избори, но не успя да прескочи бариерата за влизане в Кнесета. Той обаче остава в политиката – този път зад кулисите. Дани Ятом основава стратегическата компания CIY GLOBAL, в която като консултанти по стратегическо поведение са наети Офер Инбар, Нево Коен и бившия разузнавач от МОСАД Амар Ятом, неговият СИН.

Един от първите им клиенти беше нова партия от България, страната, в която, подобно на Израел, се проведоха през последната година няколко парламентарни избора, които не доведоха да съставяне на правителство. Партията е основана от двама млади възпитаници на Харвард, които са назначени по време на политическия хаос на министерски позиции.

Двамата, министърът на икономиката Кирил Петков, и финансовият министър Асен Василев, решиха да сформират своя партия преди последните, третите за годината парламентарни избори (проведени миналия месец), подобно на случая в Израел, и я нарекоха „Продължаваме Промяната“. Те се ангажираха да се борят с корупцията и да се справят с икономиката, която беше ударена много тежко от Ковид-19.

Отначало анкетите не им даваха много шансове за успех. Процентът на подкрепа беше 16%, но три седмици преди изборите спадна до 10% в проведените социологически проучвания. В този момент израелската компания на Ятом влезе в играта. Компанията признава, че основната им линия е била негативната кампания, фокусирана върху конкурентите и най-вече върху партията на Бойко Борисов, както и върху корупцията, за която се насажда, че той е практикувал.

Междувременно бяха разпространени стари снимки
от спалнята на Борисов, на които той беше заснет как спи, а на нощното му шкафче има пистолет, златни кюлчета и купчина банкноти. Компанията на Дани Ятом се концентрира и върху националистическия елемент, като налагаха опорката за коалиция между партията на Борисов ГЕРБ и партията на турското малцинство ДПС.

Негативната кампания се основаваше главно на технологични и цифрови инструменти (включително ботове), текстови съобщения, WhatsApp и специфични целеви аудитории. Ботовете се вклиниха в големи групи във фейсбук, където се водеха оживени дискусии и се опитаха да предизвикат шум настоятелно да наложат „усещане за корупция“, да внушат образа на един корумпиран лидер, който трябва да бъде заменен, и млади и талантливи хора с много добро образование, които трябва да измъкнат страната от калта.

Покачването на цените на електроенергията беше обяснявано с нежеланието да се прекъсне газопроводът, който преминаваше от Турция към България за Европа. Резултатите бяха изненадващи. „Продължаваме промяната“ получи 25,7% от гласовете – повече от всяка друга партия, а сега провежда коалиционни преговори.

Този случай показа, че политическите кампании в световен мащаб са се превърнали в префинена интегративна арена и конкурентните партии се нуждаят от изследвания и анализи, наред с възможностите за творческо съдържание, както и от усъвършенствани възможности за разпространение.

Изпълнителният директор на компанията Нево Коен разкри, че компанията CIY GLOBAL е действала на принципа на „израелските командоси“. „След два дни срещи в София анализирахме ситуацията с партийните лидери и местния екип и активирахме специалистите си, които работеха непрекъснато и дигитално, като същевременно непрекъснато подобряваха и оптимизираха представянето“, разкрива той.

Така на практика става ясно, че зад успеха на „Продължаваме промяната“ на изборите стои бившият шеф на МОССАД Дани Ятом и че без него харвардските аферисти към днешна дата щяха да са трета или четвърта политическа сила.


За нас

7DniBulgaria.bg е най-новият сайт в портфолиото на 7 Dni Media Group.

Той обедини досега съществуващите регионални сайтове на групата, превръщайки се в национален такъв, за по-голямо улеснение на читателите.


КОНТАКТИ