ИЗВЪНРЕДНО! БСП скочиха на старта на парламентарния контрол: Премиерът незабавно да дойде

борислав гуцанов

Народното събрание започва днес с парламентарен контрол. На въпроси отговарят вицепремиерът и министър на транспорта Христо Алексиев и вицепремиерът и министър на вътрешните работи Иван Демерджиев.

Не считам, че е редно да не идва в НС премиерът, при условие, че има такива важни въпроси. Направете всичко възможно той да дойде, каза Борислав Гуцанов от БСП.

Председателят на НС Вежди Рашидов обясни, че има депозирано писмо, че Гълъб Донев е зает, но ще бъде помолен да се появи в залата.

Делян Добрев попита ще внасят ли данък печалба Лукойл в България авансово или ще чакаме да мине 2023 г. и счетоводителите на компанията ще изкарат, че печалби няма. Вицепремиерът и министър на транспорта Христо Алексиев отговори, че се очакват данъци от Лукойл.

Мирослав Иванов от ПП също повдигна въпроса за отсъствието на премиера Гълъб Донев и поиска той да дойде и да отговаря на въпросите на депутатите, а не да продължава практиката на експремиера Бойко Борисов.

Въпрос нямаше, трябва Бойко Борисов да го викнем да отговори, той пък не е депутат, коментира Рашидов.

Вътрешният министър Иван Демерджиев бе запитан откога държавата ни е запозната с издирването на Христо Грозев, но той не отговори конкретно, а обясни, че МВР са работили по охраната на Грозев.

Министърът на транспорта бе попитан за 16-те забележки на Европейската агенция за авиационна безопасност към нас и заплашена ли е гражданската ни авиация от спиране и поемане на дейността от съседни страни. В ГД ГБА е отнет достъпът до класифицирана информация на ръководителя. Кадровата политика е смущаваща, „Летателни стандарти“ няма ръководител, каза народен представител.

Министърът Христо Алексиев заяви, че нещата не са така драматични и че ще бъдат обявени конкурси. Той изтъкна, че няма страшно да се стигне до негативен сценарий и отнемане на лиценз.

Борислав Гуцанов от БСП заплаши, че ще подадат сигнал до прокуратурата по повод въпрос за НКЖИ, където 58 млн. лв. европейски средства са използвани неправомерно за заплати. Той попита министъра на транстпорта дали е имало разрешение за това, след като Алексиев е бил от висшите органи на НКЖИ тогава.

Правите чиста интрига. Няма неправомерно изразходвани средства за заплати, правен е одит, правени са проверки, отсече Алексиев.

Кой е поел ангажиментът да се намаляват емисиите, попита народен представител вицепремиера Христо Алексиев.

Ангажиментът е поет от последното редовно правителство. Последният вариант на Плана за възстановяване и развитие не беше качен на страницата, а тези неща трябваше да бъдат обсъдени много по-сериозно. Записаните текстове не отговарят на програмите, отсече Алексиев.

Рибарски от ПП напомни, че са внесли вчера предложение за искане за отсрочка за емисиите и попита Алексиев знае ли във времето какви ангажименти са поемани в тази посока.

Не сме правили към момента такава ретроспекция, но и това е в ресора на вицепремиера Пеканов, заяви Алексиев.

Емисиите, както назад в годините, си следват определени нива, по-ниски трябва да има и през 2027, и за 2030 г., обясни Рибарски.

Ние поискахме отсрочката за това задължение на България, каза още той.

Да бяхне публикували тези анализи, щом сте ги правили. Правенето на плана беше непрозрачен, а е важен стратегически документ, но той не беше достатъчно добре обсъден, заяви вицепремиерът Христо Алексиев.

Петър Чобанов от ДПС попита има ли рискове от забавяне на големи проекти в транспорта, така че да не бъдат изгубени пари.

В бюджета имаше високи капиталови разходи, но нямаше готовност на държавата за това, тъй като трябва време за процедури. Повечето строителни договори не се изпъняваха, защото са сключвани при едни цени, а след това инфлацията е повишила цените. Направихме така, че договорите да тръгнат, заяви Алексиев. Той уточни, че за 8 м. са усвоени само 0.5 процента от парите за транспорт по европрограми, но сега се работело с по-добри темпове.



За нас

7DniBulgaria.bg е най-новият сайт в портфолиото на 7 Dni Media Group.

Той обедини досега съществуващите регионални сайтове на групата, превръщайки се в национален такъв, за по-голямо улеснение на читателите.


КОНТАКТИ