Експерт за трагедията край Лесново: Пилотът се е надценил! Искал е да впечатли снимачния екип

payimage-573741

Престараване на летеца с цел да бъдат създадени атрактивни видеокадри от снимачния екип на земята вероятно е причината за катастрофата с малкия самолет край летище Лесново в сряда, при която загина 33-годишният пилот Георги Влайков. Тази версия сподели за „Телеграф“ дългогодишният авиоексперт, бордови инженер и създател на първото звено за разследване на авиационни произшествия у нас инж. Ангел Борисов.

Надценяване
Според него 10-годишният опит на пилота, който освен това е и инструктор и управител на учебен авиоцентър, както и фактът, че наскоро е изкарал курс в Англия за авиоакробатика и атракционни въздушни номера, сочи, че най-вероятно става дума за надценяване на собствените способности. „Полетът е бил с цел да се заснемат атрактивни кадри. На земята е имало цял професионален снимачен екип. Когато човек знае, че го снимат, е способен да се престарава с цел да впечатли камерите“, каза Борисов.

Версии
Два са механизмите, по които това престараване може да доведе до срив на самолета чрез изпадане в плосък свредел, при който самолетът се върти около централната си вертикална ос и пада по корем, обясни експертът. Според него едната възможност е това да е станало погрешка заради бързането самолетът да набере достатъчна височина за подготвените акробатични номера пред обективите на камерите. В такъв случай при изкачване с прекалено голям наклон е възможна рязка загуба на подемна сила, въздушна скорост и срив. „Има обаче и вариант, при който пилотът сам се е поставил в тази опасна ситуация, именно с цел да бъде заснето уникалното излизане от плосък свредел, което е изключително рядко, на границата на невъзможното“, каза Борисов. Инцидентът се разследва от звеното за авиационни произшествия.



За нас

7DniBulgaria.bg е най-новият сайт в портфолиото на 7 Dni Media Group.

Той обедини досега съществуващите регионални сайтове на групата, превръщайки се в национален такъв, за по-голямо улеснение на читателите.


КОНТАКТИ