Минувач от Пловдив изригна: Човекът лежеше в локва кръв, а медиците го питат иска ли помощ

Линейка

Пловдивчанин сподели в каква абсурдна ситуация се е озовал, докато успее да извика линейка за пострадал човек.

Ето какво разказа потресеният мъж пред Plovdiv24.bg:

„Бих искал да споделя разочарованието си от непрофесионалното отношение на Бърза помощ. На 8-ми април около 21:30 часа ставам свидетел на паднал човек пред магазин „Т Маркет“ в кв. „Изгрев“. Същият беше с нараняване в областта на главата и локва кръв около нея.

Видимо можеше да се определи, че е употребил алкохол. Отговаряше на въпроси от рода на това как се казва и на колко години е, но беше неадекватен предвид употребата на алкохол.

Въпреки че беше пиян, нека не оставяме на заден план факта, че той беше с кръвоизлив в областта на главата. За времето от 7-8 минути, в които аз се бях забавил в магазина (защото преди да вляза, нямаше паднал човек), този човек е успял да падне, да се удари лошо и да се образува локва кръв с диаметър около 25 см.

И оттук започва българската работа…

Логично е да се позвъни на 112. Направих го, като от спешния център, след като обясних ситуацията, ме свързаха с Бърза помощ. Думите на служителката от Бърза помощ бяха: „О, ама оттам са ни редовни посетители! Попитайте човека дали иска лекарска помощ“.

Отговорих, че няма как да ми отговори логично на този въпрос, тъй като същият е неадекватен. Тя настоятелно ми каза да отида до него и да го попитам дали той искал лекарска помощ. Абе, хора… той е пиян, неадекватен, с фрактура в областта на главата, паднал на земята, стоящ вече 15 минути на нея, с локва кръв около него, а аз да го питам дали той искал помощ?!

Що за непрофесионално и нелогично е това!? И ако откаже, какво правим? Оставяме го там, да лежи на земята и да му тече кръвта… Мисля, че в тази ситуация колкото и неадекватен да си, е добре да ти се обясни какво се е случило, какво е добре да се направи.

Тъй като човекът си мислеше, че просто си е легнал, му обясних, че е паднал на земята, намира се на улицата и че има обилно количество кръв около него. Обясних му, че е добре доктор да дойде на място, да го види и да му се окаже помощ.

Асимилирайки явно думите, учудвайки, че споменавам „кръв“, той се съгласи да му се окаже лекарска помощ. След обаждането на спешен телефон 112, в това число и последвалите 2-3 обаждания от други хора, свидетели на случилото се и непрофесионалното държание на Бърза помощ, 25 минути по-късно, най-спокойно, линейка без абсолютно никаква сигнализация, не става въпрос за звукова, то поне да беше пусната светлинна, при положение, че се явяват по сигнал, пристигна.

Служителите бяха отзивчиви и веднага взеха решение да го сложат на носилка и да го транспортират до болница за зашиване.

Питам се, аз… защо беше необходимо да се обясняваме 10 минути по телефона и да се забави с половин час линейката, която дойде без никаква сигнализация за работа в специален режим, след като, въпреки че пострадалият е с употреба на алкохол, същият е с видимо лошо нараняване, който никой не знаеше колко реално лошо можеше да бъде то.

Не се знаеше как е паднал, къде се е ударил (защото лицето му беше в кръв) и по какъв начин е засегнат. Можеше да има сътресение, можеше… абе много неща, но в този момент нали точно за това е нужна „Спешна“ или „Бърза“ помощ.

Но, не! Те не можели просто така да реагират, трябва човечецът да умре, та тогава да дойдат… и отново може би … Абе възмутително е, защото ако тази ситуация беше се случила в една развита държава, в известната за примери Германия, още на 5-тата минута щеше линейка да е на мястото и всичко, което трябваше да се установява, щеше да се установи на място, бързо, професионално и адекватно.

Така че, мили съграждани… да не ви се налага да търсите Бърза помощ в България“.



За нас

7DniBulgaria.bg е най-новият сайт в портфолиото на 7 Dni Media Group.

Той обедини досега съществуващите регионални сайтове на групата, превръщайки се в национален такъв, за по-голямо улеснение на читателите.


КОНТАКТИ