Близо 20 000 българи дариха за малката Амая, баща ѝ ще реши чий живот ще бъде спасен със средствата

IMAGE_17286288_40_0

32-годишният Павел Андреевот Варна стои не само задкампанията, която за 5 днисъбра 1 347 213,77 лв.за сърцето на момиченцето -по 11 000 лв. на всеки час сапостъпвали в платформата му, пише 24chasa.bg.

Кой и как успява да събере само за 5 дни 750 хиляди лева за „ново сърчице“ на малката Амая, която угасва заради неуредици при транспортирането към Индия, където трябваше да бъде направена трансплантацията?

Това е фондация „Павел Андреев“, чиято платформа е събрала за над 1000 каузи 22 769 947, 34 лв. от 389 701 дарения за 3 години?

Зад това стои 32-годишният варненец Павел Андреев.

Ето и как той описва механизма, по който работи фондацията.

Парите за Амая идват със скорост 11 226 лв. в час, за 5 дни 19 357 събират 1 347 213,77 лв..

Аз съм дългогодишен дарител и реших да създам платформата PavelAndreev.BG, за да дам по-голям принос в спасяването на човешки животи. Мечтаех за две неща – да спечеля доверието на дарителите и заедно да помагаме на поне три каузи в месеца.

За кратък период вие, дарителите, повярвахте в мен и превърнахте скромния ми проект в най-голямата платформа за организиране на благотворителни кампании за лечение на хора в България.

Така описва своите мотиви да помага Павел.

До преди години Павел се занимава със строителство. Платформата стартира като уговорка между приятели от езиковата гимназия във Варна, пръснали се по света, да събират дигитално пари и да ги използват за малки кампании.

Към тях се обръща жена с молба да се намерят средства за две деца сираци. Следва друг случай и заваляват призивите – Помогни, помогни…

Днес десетки хиляди разчитат на моя екип – началото бе спонтанно, а нещата бързо се разраснаха и добиха небивали размери, казва Павел.

Щастливи истории за излекувани плъзват в социалните медии, все повече хора, които търсят средства, за да финансират спасяващо лечение на близък, сами търсят Павел. Вече 3 г. той и екипът му – 10-15 души, организират мащабни кампании за лечение и помощ. Те не са просто посредници, а двигатели и организатори.

Няма малко дарение, не бива да мислим, че „с моите 5 лв. и без тях е все тая, убеден е Павел, озовал се на пътя на стотици животи в моменти на изпитание.

Кампанията за Амая, чийто живот завърши, уви, с тъжен край, е всъщност най-успешна откъм събрани средства – повече от 1,3 млн. лв. само за 5 дни. Буквално цяла България се вълнуваше ще стигне ли Амая навреме до новото си сърце в Индия, а хиляди изпращаха пари.
Ние помагаме не само с набиране на средствата. Знаем през какво минават семействата. Като дойдат при нас, знаем на коя част от пътя си са, какво ги чака, обяснява Павел.

Фондацията никога не посочва в коя държава и в коя болница трябва да се търси най-адекватното лечение, но помага за пътя, който трябва да се измине. А той е дълъг, понякога кампанията трае 1-2 г., ако не е спешна. Ако е с продължаващото лечение, необходимостта от средства остава.

Как работисистемата: без комисиони,само с таксипри трансакциите

Платформата не удържа задължителна комисиона от даренията, приспада се единствено трансакционната такса.Дарителят, ако желае, може да подкрепи и самата платформа. За дарения по IBAN на фондацията се удържат 5% за обработка на постъпилите дарения и отчитането им в платформата. Те се отбелязват като анонимни и минали по банков път.

Павел споделя, че платформата печели и зад това стои огромен труд, а нейното управление изисква все по-сериозни финанси.

Работата не приключва след края на една кампания – често се налага доплащане на болници, контакти с лекарите. Появяват се ситуации, при които трябва да се реагира бързо. Например – заявеният самолет за пациент не излита, преди да са преведени парите, често държавата, до която трябва да стигне болният, е извън ЕС и трансферите се случват по-бавно.

Семействата са в стрес и не знаят как да се справят с логистиката. Дарителите пък звънят – какво се случва, ще се съберат ли парите… напрежението е голямо. И ние сме със семействата до последната стъпка, казва Павел.
Работата често е денонощна, понякога поради спешност се налага да стартират поредна инициатива буквално в малките часове на деня.

При нас трябва да се действа бързо, плащаме в рамките на деня. В 95% от случаите средствата се превеждат директно в болниците, избрани от потребителя. В останалите 5% се отнася за лекарства или нощувки при пътуване до лечебните заведения в различните държави. В секция „Новини“ на платформата са публикувани сметките и документи за похарчените суми.

В случаите, когато средствата не се изразходват, се пренасочват към други нуждаещи се.

Сега след края на кампанията за бебе Амая нейният баща, който е организатор на кампанията, ще реши към кого ще насочи събраните средства. В такива случаи близките често се обръщат към нас за съвет, но ние се въздържаме и оставяме това решение на тях и не съветваме, защото нуждаещите са много, парите никога не стигат и не искаме да се месим, обяснява модела на работа Павел.

Една от любимите му истории е успешната трансплантация на малката Кристина в Индия

Детето е със същата диагноза като Амая. Майката звъни една вечер късно и представи нужните медицински документи. За 10 дни се събират повече от 900 000 лв. Платформата организира самолет от Индия, който идва след повреди по пътя, взема детето и още на следващия ден се намира донор за сърцето на Кристина.

Всичко това в рамките на 10 дни!

Когато започнали да събират средства за Амая на 19 февруари, имали този пример и тази надежда. Организацията била перфектна, но малкото момиче не стига до новото си сърце в Индия и дарителите приемат тежко смъртта на Амая.

Призовавам хората да не се отказват след подобни случаи. Да – дарили са с надеждата за щастлив край, а той не е дошъл. Но има още много тежко болни деца и възрастни и те имат нужда от вас. Така Павел насърчава хората да продължават да помагат. Самият той дарява непрекъснато, защото когато не достигат пари за един или друг случай, екипът му се чувства отговорен да го прави.

От 1 до 300 000 лева -кой колкото може

При набирането на дарения най-добрата комбинация е микс между малки дарители и големите от фирмите. Компании подкрепят каузи с -200-300 000 лева.

Има българи, които плащат дори по 1 лев, но размерът няма значение, защото „даряваш време“ на болен човек.

Често големите дарители се свързват с Павел Андреев, за да получат информация как точно се изразходват харите.

Как се изграждадоброто име?

В началото беше трудно, трябваше да се превърна в адвокат на онази печално известна платформа с големите заплати на служителите в нея. Налагаше се да убеждавам всеки един дарител, че ние не просто събираме пари, а сме организатори и двигатели, не сме посредници.

След всичко преживяно по пътя Павел е научил няколко неща: Първото е, че здравето е най-важното. Това всички го знаят на думи, но да го видиш с очите си, е много по-различно. И второ – парите не бива да бъдат цел в живота, а само средство. Те никога няма да бъдат удовлетворение. Примерът е пресен – Амая сега има над 1 милион лева, но не трябват.



За нас

7DniBulgaria.bg е най-новият сайт в портфолиото на 7 Dni Media Group.

Той обедини досега съществуващите регионални сайтове на групата, превръщайки се в национален такъв, за по-голямо улеснение на читателите.


КОНТАКТИ