Как БНТ намали дълговете си от 43 на 4 млн. лева

Микрофони, Канал 3, БНТ, Нова телевизия

4 млн. лева са задълженията, които БНТ все още има, докато преди 2 години се очакваше, че те ще бъдат 43 млн. Така че задълженията на обществената телевизия чувствително намаляват, обяви Борислав Велков, председател на Обществения съвет на БНТ, в сутрешния блок на медията.

Дълговете на телевизията намаляват, след като бяха платени 20 млн. за разпространение на програмите на БНТ. Парите бяха отпуснати миналата година от правителството. Останалите близо 19 млн. лева задължения са платени от средства на телевизията, обясни Велков.

„Време е да се скъса с тази мантра, че всичко, което е обществено, може да бъде на загуба. Не е така. В този смисъл ръководството на телевизията върви в правилната посока и тези публични средства се подобряват“, каза Велков, който освен в Обществения съвет на БНТ, е и шеф на НДК.

По думите му обществената телевизия е станала много по-динамична, по-гъвкава, има повишаване на рейтинга и на рекламата. Велков е на мнение, че обществена мисия и плурализъм се постига с добро управление.

Приходите от реклама са се увеличили спрямо миналата година, въпреки че тя е ограничена за БНТ по закон – може да бъде най-много 15 минути на ден. Впрочем каква и колко да бъде рекламата в обществените медии е въпрос, който е бил засегнат в предложенията за промяна на медийния закон, но той не успя да мине в 44-ото Народно събрание, обясни Велков.

По думите му тя все пак трябва да е съобразена с обществената мисия на БНТ. Същевременно миналата година БНТ успя да намери средства, за да подкрепи и филмопроизводството – около 5 млн. лв., което е голяма сума за тежка година, смята Велков.

Той обясни, че бюджетът на БНТ е бил коригиран за 2021 г. с решение на Народното събрание, като от субсидията на телевизията са били взети около 1 милион лева за борба с коронавируса. По същия начин са били спрени пари и от бюджета на БНР и БТА.

Водещата Христина Христова уточни, че от БНР са излезли с позиция, че това е форма на натиск върху обществените медии.
Велков допълни, че обществото трябва да знае, че липсата на фалшиви новини и добрата журналистика струват пари.



За нас

7DniBulgaria.bg е най-новият сайт в портфолиото на 7 Dni Media Group.

Той обедини досега съществуващите регионални сайтове на групата, превръщайки се в национален такъв, за по-голямо улеснение на читателите.


КОНТАКТИ