ПОТРЕС! Кредитополучател откри, че застраховката му „Живот“ е невалидна, а банката тегли вноски

кредитополучател

Кредитополучател случайно открива, че застраховката „Живот“ по кредита му е невалидна, въпреки че всеки месец банката си изтегля сумата по вноската.

Дава ли законът еднакви права на банките и клиентите им?

Преди четири години Лилия Стоянова тегли потребителски кредит като сключва и задължителната в такива случаи застраховка „Живот“.

„Наложи ми се операция и при която операция реших да проверя застраховката. Оказа се, че преди 13 месеца е прекратено плащането и поради тази причина ми е прекратена застраховка „Живот“, обяснява Лилия пред БНТ.

От сметката ѝ обаче всеки месец банката е теглила вноската за застраховката.

„Имам извлечения от банката и е видно, че парите са взимани от моята сметка“, посочва жената.

След поредица от разговори с банката, става ясно, че е допусната техническа грешка.

По някаква причина, след като вноската се удържа, тя е връщана в сметката на потребителя. В продължение на повече от година банката не уведомява клиента за проблема. Според адвоката по застрахователно право Деян Николов по закон банката има задължение да уведомява клиента при промени, касаещи застрахователния договор, включително при проблем с премията.

„Проблемът е, че в закона не е описано каква е последицата, ако банката не изпълнява тези свои задължения и ако се окаже, че застрахователния договор е бил прекратен по нейна вина и нейно бездействие поради това, че тя не е внасяла застрахователната премия, която клиентът всеки месец е заплащал на нея, тогава не е описано в закона какво се случва“, каза Деян Николов – адвокат по застрахователно право.

„Моите наследници щяха да бъдат натоварени с кредита, въпреки че аз много акуратно съм си плащала за това удоволствие“, коментира Лилия Стоянова.

Така, според адвокат Николов, законът създава ситуация, при която дори да е доказано, че застраховката е прекратена по вина на банката, тя може само да бъде глобена като това не променя факта, че наследниците трябва да доизплатят кредита.

За да бъдат равнопоставени клиентите и банката, смята юристът, законът трябва да се промени.



За нас

7DniBulgaria.bg е най-новият сайт в портфолиото на 7 Dni Media Group.

Той обедини досега съществуващите регионални сайтове на групата, превръщайки се в национален такъв, за по-голямо улеснение на читателите.


КОНТАКТИ