Костадин Димитров, кандидат за кмет на Пловдив: Най-напред се захващам със задръстванията и чистотата, те много мъчат града

kostadin-dimitrov

– Г-н Димитров, с какво ще се захванете от първия ден в община Пловдив, ако в неделя спечелите балотажа и станете кмет на втория по големина град?

– Това ме питат непрекъснато и хората, с които се срещам тези дни. И самите те ми дават отговора. Настояват веднага да бъде почистен градът. Искат спешно да се заема с градския транспорт.

Ще се захвана първо с проблемите, които най-много дразнят пловдивчани. А това са чистотата и задръстванията, както и непочистената река Марица.

Но най-първата задача е да въведа друг режим на работа в общинската администрация – служителите да приемат с усмивка гражданите.

Задачите, които чакат решение в бърз порядък,
не са малко

и ще се заема с тях още от първия ден.

– Как ще накарате превозвачите, които са свикнали на по-лек режим, да пуснат повече автобуси по линиите и хората да не висят по спирките?

– Първата стъпка е връщане на редовните разписания и строг контрол за тяхното спазване. Това е залегнало в договорите с превозвачите и ако не се изпълняват, няма да се поколебаем да ги разтрогнем. (Пловдив е единственият град, в който градският транспорт е 100% частен – б.а.)

Общината и превозвачите имат бизнес отношения. Транспортните фирми получават субсидии и компенсации за извършената от тях услуга. Ще бъдат накарани да си изпълняват ангажиментите.

– Но една от причините, която те изтъкват, е липсата на шофьори. Какви идеи имате за преодоляване на тази криза?

– Пловдив е един от големите центрове на транспортни услуги. Как могат толкова много фирми да намират шофьори за международни превози, а за автобусите да няма такива?

Ами да им вдигнат заплатите и ще намерят! Бях свидетел как водач в градски автобус продаде едно билетче 4 пъти на различни пътници. Когато въведем електронната система за таксуване, това няма да го има.

Целта ни е ясна – искаме градски транспорт като
този в Бургас и в София

В столицата също изпитват липса на шофьори, но услугата там е несравнимо по-добра от тази в Пловдив.

– Понеже това е много болна тема за пловдивчани – дайте гаранции, че преди въвеждането на всякакви екстри, като електронно таксуване, ще има поне нормален транспорт.

– Пловдив ще има редовен транспорт – чист и удобен. Автобусите ще бъдат отоплени през зимата и охладени през лятото, а шофьорите и кондукторите – вежливи и облечени прилично.

Жителите на район „Тракия“ знаят, че като захванем една работа, я докарваме докрай. Намирали сме начини в много заплетени казуси да излизаме с положително решение. И за транспорта ще направим всичко възможно да имаме редовни линии.

– В неделя има балотажи и в шестте района на Пловдив. Ако районните кметове не са всички от ГЕРБ, как ще работите с другите?

– Почти сигурен съм, че ще имаме успех във всички райони. Дори и някъде да не успеем и да изберат кмет от друга политическа сила, аз няма да ги деля. Уверявам, че ще работя добре с всички.

– Мнозина твърдят, че градът е в кома. Как ще го изведете от това състояние?

– Така е, когато стопанинът го е нямало. Един дом без добър стопанин е в застой. Няма кой да реши проблемите му.

Минах през „Голямо Конарско шосе“, което се разширява. Видях трима работници само.
Булевард „Дунав“ е разкопан, „Брезовско шос“ – също.

– Как ще действате?

– Ще вляза във всеки един проблем и ще търся неговото решение. Както съм го правил досега.

Как „Тракия“ може да е добър район, а градът като цяло – не

Не мога да си обясня, че в нашия район има чисто нова детска градина, построена, подготвена и обзаведена от мен, а да не е отворена и да не приема деца.

– Защо?

– Защото голямата община не я въвежда в експлоатация. Това, което трябваше аз да направя, съм го свършил. Сега в момента градината стои и чака, а в същото време деца чакат за прием.

– При този силно фрагментиран общински съвет как смятате да подходите, за да гласуват вашите предложения?

– Сигурен съм, че предложенията, които ще внасям, ще бъдат в полза на пловдивчани и на хората. Ще водя пълен диалог със съветниците.

Ще се срещам с всяка група да я убеждавам, че предложенията ще бъдат насочени към хората. И ако те гласуват „против“, нека се обосноват пред гражданите.

Но съм сигурен, че ще срещаме подкрепа, защото в практиката съм показал, че работя за хората.

– Възнамерявате ли да привлечете силни юристи и специалисти по градоустройство, за да не подлагат съветниците на обструкции вашите предложения?

– Привличането на качествени специалисти е свързано с добро заплащане и с каузата „Пловдив – град на хората“.
В район „Тракия“ създадох силна администрация, която решаваше проблемите. Така ще бъде и в общината. Има

достатъчно добри специалисти, които ще извадят Пловдив от тази криза

В годините съм показал, че мога да привличам качествени хора.

– Пловдив е и в тежка финансова криза, която ще се стовари с пълна сила върху вас още в първите дни на вашето управление. Ще ви чакат куп неразплатени фактури и ведомости за заплати. Как ще се справите?

– Изгребването на общинските средства се дължи на множеството захванати обекти, някои от които предварително са платени, а за други няма пари и договорите така са сключени, че не могат да се разтрогнат.

Ще се опитаме да актуализираме общинския бюджет, защото е нереален. Той е с кухи приходи. Таксите, които не са увеличавани, миналата година са били 20 милиона лева, а в сегашния бюджет за заложени 80 милиона лева. Откъде да дойдат тези пари?

Местните приходи миналата година са били 172 милиона лева, а сега са заложени 240 милиона лева. Това създава възможност за нереални разходи. И се теглят кредити.
Повечето хора, които ме срещат, ми казват: „Ще ви бъде трудно.“
И аз зная, че ще е така, но ще се справя.

– Поне част от разкопаните улици има ли шанс да бъдат отпушени, за да се разтовари трафикът?

– Абсолютно. Вече съм провел разговор за пробива „Модър – Царевец“ и съм дал срок до 4 месеца да бъде завършен, след като бъде положена тръбата по южния обходен колектор.
За „Брезовско шосе“ ще водя разговор с археолозите да приключват по–бързо и да се асфалтира. С транспортният министър съм говорил за пробива под гарата, който се осъществява от НКЖИ.
Навсякъде съм предприел действия. Улица по улица. Но едно уверявам – никога няма да предприема затваряне на толкова много участъци наведнъж. Трябва да има планиране.



За нас

7DniBulgaria.bg е най-новият сайт в портфолиото на 7 Dni Media Group.

Той обедини досега съществуващите регионални сайтове на групата, превръщайки се в национален такъв, за по-голямо улеснение на читателите.


КОНТАКТИ