Тома Биков проговори за сделката за Нова тв! Влиза ли в политиката Кирил Домусчиев?

Тома Биков

Бизнесменът Кирил Домусчиев придоби най-голямата медийна група у нас, с което разшири сферите си на влияние освен в бизнеса и футбола, в рекламния и медийния пазар. Все по-силни стават слуховете, че със закупуването на Нова телевизия той подготвя политически проект, тъй като ще има огромно обществено влияние.

В тази връзка ПИК потърси за коментар депутата от ГЕРБ Тома Биков, който е член на медийната комисия.

– Г-н Биков, бизнесменът Кирил Домусчиев закупи най-голямата медийна група. Как ще коментирате сделката и смятате ли, че Нова телевизия може да бъде индулгенция за бизнеса му?

– Това е търговска сделка. Големи телевизии си купуват от хора, които имат голям финансов ресурс. Не знам някой човек с дребен бизнес да е закупил голяма телевизия. Това е сериозен бизнес. Всичко останало е въпрос на търговска сделка.

Нова телевизия от няколко години така или иначе беше обявена за продажба. Говореше се в обществото, че предстои такава сделка. Имаше различни купувачи и опити за закупуването й. По една или друга причина тези опити не се случиха и тук вече има един купувач, който отговаря на условията на купувача. Сега предстоят и процедури в Комисията за защита на конкуренцията, но това е въпрос на регулаторни органи.

– Съзрявате ли конфликт на интереси и не концентрира ли твърде Кирил Домусчиев твърде голямо влияние, притежавайки и рекламния пазар, и медиите, и най-вече спортните телевизии, които излъчват родния шампионат. Все пак той освен президент на отбор от нашата Първа лига, се разпорежда и с телевизионните права на първенството, а сега и с каналите, които го излъчват…

– Това е специфичен въпрос, когато говорим за футболното първенство. Има си специфични органи, които трябва да проследят как стоят нещата юридически. Тази тема, доколкото съм запознат, също е въпрос на регулация от страна на тези органи. Според мен те трябва да изпълнят ангажимента и там, където има конфликт на интереси, или той да се откаже от другия си бизнес, или да се намери решение, което да не попада в тази зона и да се запази конкуренцията в този сектор.

Това е юридически казус, не е политически.

– Сред водещите слухове през последните дни е, че Кирил Домусчиев се готви за политическа кариера по подобие на Силвио Берлускони и Андрей Бабиш. Смятате ли, че чрез медиите, с които вече разполага, той може да влияе на политици и дори да сменя правителства?

– Медиите по принцип са играч на политическия терен – не медите на г-н Домусчиев, а всички медии. Те оказват влияние не толкова пряко върху политиците, колкото върху общественото мнение. А в една демократична система общественото мнение определя поведението на политиците. Със сигурност това е лост за влияние.

Примерите, които дадохте с Берлускони и Бабиш, са успешни. Имали сме в България опити през медии да се направят политически сили – къде сполучливо, къде не. Включително имаме и партийни телевизии, които заявяват на чия страна са.

Поне на този етап не виждам такава амбиция в случая с Домусчиев. Не мисля, че е воден от това. Телевизионният бизнес е печеливш бизнес, когато става дума за голяма телевизия. Предполагам, че по-скоро той приема това като инвестиция, от която да спечели пари, както всеки бизнесмен.

Не съм видял заявка за политически проект до момента от страна на Кирил Домусчиев.



За нас

7DniBulgaria.bg е най-новият сайт в портфолиото на 7 Dni Media Group.

Той обедини досега съществуващите регионални сайтове на групата, превръщайки се в национален такъв, за по-голямо улеснение на читателите.


КОНТАКТИ