Българката Красимира Стойнева облече Адам Ламбърт

Image_7360628_126

Дизайнерката изработва дрехи от коса

Дрехите от изкуствена коса свързват Адам Ламбърд с българката Красимира Стойнева. 37-годишната дизайнерка е техен създател, а гласовитият певец ги носи.

Стойнева е родом от Пловдив. След като завършва гимназия, е приета в Музикалната академия. “Много исках след това да уча моден дизайн в София, но родителите ми нямаха тази възможност. Затова записах сценография, най-близката специалност до това, което учех в средното.” След първия семестър на трети курс заминава за Великобритания.

Възползва се от възможността да отиде на бригада. След края ѝ започва да си търси работа в Лондон, за да изкара достатъчно пари и да запише висше образование. “Оказа се

доста трудно, тъй

като заминах, без

изобшо да знам

английски”,

спомня си дизайнерката. Плановете ѝ се осъществили, но след 8 години. През това време работила какво ли не – готвачка, травъл агент и др., срещнала съпруга си, омъжила се и родила 2 деца. Едва тогава започва да учи дизайн в Университета на Източен Лондон, къдете сега преподава.

Този занаят е в кръвта ѝ. “Майка ми, двете ми баби, дядо ми, общо взето, доста голяма част от рода ми се е занимавала с мода”, казва Стойнева. Затова шиенето и вземането на кройка не ѝ били непознати. Дълго време не осъзнава колко силна е родовата ѝ връзка със занаята. Въпреки това от дете рисува собствени модели и шие дрехи за куклите си. В студентските си години започва да изработва тоалети и за себе си, които карали познатите ѝ да я питат откъде ги е купила. “Всички ходеха с маркови дрехи, а при мен – аз си ги шиех и чат-пат послъгвах от къде съм ги взела”, смее се Стойнева.

През втората година в университета имали предмет, в който импровизирали с най-различни материали за създаване на дрехи.

“Тогава комшийката

ми беше фризьорка.

Гледах я редовно как

подстигва клиенти

вкъщи

Правеше различни екстеншъни”, спомня си дизайнерката. От нея взела изкуствена коса, с която направила първите си модни мостри. “В началото доста ми се смееха за това, което правя, но вече не се смеят”, шегува се Стойнева.

“В модата попринцип на естествената коса се гледа със същото недобро око, както и на животинските кожи, защото при част от хората не се взема по много етичен начин”, обяснява тя.

Голям тласък в кариерата ѝ дава списание “Вог”. “Като всеки човек, който завършва университет, и аз се бях настроила да работя за някого, да натрупам малко повече опит”, казва Стойнева. Очакванията ѝ обаче не се оправдали. Тя спечелила състезание за дизайнери, организирано от “Вог” през 2014 г. След него създава първата си колекция. “Креативният директор, който отговаряше за нея, беше работил с Александър Маккуин, когато той беше в “Живанши”, разказва дизайнерката.

Оттогава кариерата ѝ върви само нагоре. През 2017 г. печели състезанието One To Watch, благодарение на което

участва в Седмицата

на модата в Лондон

“Даже смея да твърдя, че ако някой голям или по-малък дизайнер е направил нещо от коса, доста често ме тагват на снимките, като ги приписват на мен. Вече може да се говори, че дрехите, изработени по този начин или наподобяващи ги, хората ги свързват с мен, което беше и крайната цел”, казва Стойнева.

Адам Ламбърт не е единствената знаменитост, която харесва моделите на дизайнерката. Избират ги и певицата Палома Фейт и Грейс Дейвис, която стана втора в британския “Х Фактор”. Стилистите в миналия сезон често използвали дрехи на Стойнева. Инстаграм звездата София Хаджипантели, известна като момичето с една вежда, също облече яке на българската дизайнерка. “Моето мото е “Носи коса, а не пух”, казва Стойнева.

Тя успешно съчетава работата със семейството. Майка е на 3 деца – дъщеря на 11 г., син, който през април ще навърши 10 г., и бебе, което наскоро отпразнува първия си рожден ден. Дизайнерката е и щастливо омъжена. “Мечтата ми винаги е била да се върна в България. Надявам се да стане един ден”, пожелава си Стойнева.


За нас

7DniBulgaria.bg е най-новият сайт в портфолиото на 7 Dni Media Group.

Той обедини досега съществуващите регионални сайтове на групата, превръщайки се в национален такъв, за по-голямо улеснение на читателите.


КОНТАКТИ