Отровното трио изловено в афера с даренията за политическа реклама – търси се огромна сума пари (СНИМКИ)

минеков, хаджигенов, бабикян

Отровното трио беше изловено в грозна афера с дарения, които твърди, че е изхарчило за политическа реклама във Фейсбук.

Според единия от тримата чичаци – Николай Хаджигенов, организаторите на метежите и опитите за преврат по улиците са похарчили 19 124 лева за „интернет реклама и популяризиране на протести във Фейсбук“ и то за 2 месеца.

Отчетната система на социалната мрежа обаче посочва, че за периода, откакто е създадена страницата на Отровното трио, който е повече от 2 месеца, получената от Фейсбук сума е едва 1 400 евро. Тоест, очевидно се губят над 16 000 лева.

Това разкриха заинтересовани от начина, по който са били харчени даренията им за тримата метежници, пише ПИК.

Те са установили драстичната разлика между обявената за похарчена сума от Хаджигенов и реално порахчените пари благодарение на това, че Фейсбук се придържа към пълната прозрачност и дава данни за всеки един акаунт и всяка една политическа реклама. Информацията е публична и може да се види.

Точно тази система отчита, че от създаването на страницата на триото до този момент, тоест, още преди то да започне да получава дарения и до днес, общата похарчена сума е 1400 евро, или под 3000 лева. Хаджигенов обаче е обявил, че парите, дадени от тях за политечска реклама от август до октомври са 19 124 лева.

Именно чрез проверка заинтересованите са установили, че над 16 000 лева са отишли неизвестно къде. Подозренията варират от това дали парите са раздавани на ръка на някакви тролове, или просто са потънали в джобовете на поборниците по площадите?

Това засилва подозренията на заинтересованите, че и други похарчени суми в отчета на триото не излизат като сметка. Убедеността им, че има афера се засилва още повече от факта, че някои от тях са поискали от Хаджигенов в социалната мрежа да публикува фактури за тези разходи. Той обаче моментално побеснява и започва да трие постовете им и да ги блокира.

Цялата работа е там, че отчетност на похарчените във Фейсбук пари за политическа реклама има, тъй като заплатилият средствата за нея получава информация за това на мейл. Ако Хаджигенов бе в състояние да удостовери похарчените средства, можеше да публикува тези мейли. Той обаче затваря устата и разчиства от страницата си желаещите да я видят.

Че парите са нещо изключително важно за Отровното трио, което се самообяви за организатор на метежите и опитите за преврат по улиците в течение на месеци, стана ясно още в началото, когато започнаха да се появяват еднотипни палатки, хиляди яйца, тонове домати и други продукти, както и несметен брой кенчета с бира и кутии с червена боя, с които метежниците атакуваха полицаите, институционалните сгради и граждани. Впоследстие по площадите се появиха и взривни вещества, хладно оръжие и дори коктейли „Молотов“.

Преди около месец пък единият от чичаците – Велислав Минеков, проплака по БТВ, напоследък по-известна като Божков ТВ, че вече нямат никакви пари и призова да се правят дарения, признавайки, че до този момент са изхарчили около 100 000 лева. За дарения непрекъснато призоваваше Хаджигенов, а неговите т.н. „политически реклами“ се свеждаха до възвания за „протести“, „народни въстания“, включително и призиви някой да отиде на палатковите им лагери, тъй като пустеят.

Тези обявления във Фейсбук обаче са изключително евтини и независимо от броя им трудно биха могли да струват отчетените от Хаджигенов 19 124 лева, както посочва и системата на Фейсбук. В крайна сметка се оказва, че Отровното трио е дало само някакви си под 3 000 лева и то за целия период на съществуването на страницата му, а не само за 2 месеца, както твърди Хаджигенов. Сега е време да обясни за каква политическа реклама е похарчило останалите над 16 000 дарени лева.



За нас

7DniBulgaria.bg е най-новият сайт в портфолиото на 7 Dni Media Group.

Той обедини досега съществуващите регионални сайтове на групата, превръщайки се в национален такъв, за по-голямо улеснение на читателите.


КОНТАКТИ