Кметът на Пловдив скочи на правителството: Стига светло бъдеще, дайте си ни летището

чаша Корнелия за кмета Иван Тотев11-Александър Държиков,Димитър Кацарски,Златин Велев,

Със смазващо мнозинство от 38 „за“ и само двама „против“, и двама „въздържали се“ Пловдивският общински съвет поиска от държавата да му прехвърли 100% от акциите на летището.

В момента аеродрумът е в процедура на концесия, като избраният кандидат от китайската компания „HNA Airport Group“ (Хайнан) се отказа и предстои да бъде поканен класирания на второ място. Това е местен консорциум, в който влизат транспортният гигант ПИМК, КЦМ и „Тракия икономическа зона“.

„Само преди година дадохме подкрепата си за този консорциум, а сега му слагаме прът“, заяви съветникът от БСП Иван Петков. Той попита дава ли си сметка общината какво значи да притежава и издържа летище. „Знаете ли, че трябва да се обнови пистата за 6 млн. лева, посочи той. Зам.-кметът Розалин Петков отвърна, че това не е прецедент.

През 2014 г. транспортното министерство по същия начин е предоставило летището на община Русе. По думите му издръжката на пловдивския аеропорт е 4 млн. лева годишно. От тях 3 млн. лева са приходи, а останалото – загуби. „Летище Пловдив не е толкова закъсало и общината може да се справи“, увери Розалин Петков, цитиран от „24 часа“.

Кметът Иван Тотев каза, че си представя как излитат и кацат самолети до различни точки в Европа. „Това не е обвързващо решение за Министерството на транспорта, но искаме да кажем, че на община Пловдив й писна да чака и нищо да не се случва с това летище. Идваха китайците, говорихме си за светлото бъдеще и нищо не стана. Стига вече!“, отсече Тотев.

Припомняме, че китайската инвестиция в летище „Пловдив“, която така и не видя бял свят бе по идея на правителството.


За нас

7DniBulgaria.bg е най-новият сайт в портфолиото на 7 Dni Media Group.

Той обедини досега съществуващите регионални сайтове на групата, превръщайки се в национален такъв, за по-голямо улеснение на читателите.


КОНТАКТИ