Министър Аврамова разкри каква е причината за огромното срутище в Искърското дефиле

Петя Аврамова

„Интензивните валежи в последните дни доведоха до много срутища. Мрежите могат да предотвратят падане на камъни на пътното платно, но няма мрежа, която да спре 4 хиляди тона скална маса“. Това заяви регионалният министър Петя Аврамова в предаването „Лице в лице“ по Би Ти Ви за новото свлачище в Искърското дефиле.

Продължава обрушването на срутището.

„В Искърското дефиле има ерозия на скални масиви, най-важното е, че няма пострадали хора. Пострадала е инфраструктурата“, допълни министърката.

„Направихме организация още през нощта. Обрушваме масива, предвиждат се укрепителни дейности не само в мястото на огромното срутище, ще има укрепване на ската. Разчистването на скалната маса ще отнеме няколко дни, а за трайното укрепване не е ясно колко време ще бъде нужно“, обясни тя.

„Срутището по пътя за Рилския манастир също беше непредвидимо. Там беше завършен само първият етап от проекта и предстоеше да се изпълни вторият. В момента има предложение да се направи тунелно съоръжение, което отвежда падналите камъни и скали извън обхвата на пътя, като то вече се разглежда от АПИ и проектанти“, посочи регионалният министър.

Аврамова увери, че строежът на магистрала „Хемус“ министърът увери, че напредва и се извършва в срок.

„Нашата цел е през 2024 г. гражданите да пътуват изцяло по магистрала до Варна. Тази магистрала е важна за цялата Северна България. Строят се и магистралите „Черно море“ и „Европа“, с което ще направим един завършен ринг от магистрални пътища, каза Аврамова.

Увеличили сме гаранционния срок за строителството на всички видове пътища. Увеличен е надзорът и контролът върху фирмите, които строят пътищата. Увеличени са и неустойките за строителните фирми, които не са извършили определен обем от работа“, заяви още министърката.



За нас

7DniBulgaria.bg е най-новият сайт в портфолиото на 7 Dni Media Group.

Той обедини досега съществуващите регионални сайтове на групата, превръщайки се в национален такъв, за по-голямо улеснение на читателите.


КОНТАКТИ