Голото старче в кабинета на Кирил Петков с нова идиотщина, ще затрупат КЗК с жалби, заради него

7 Dni Bulgaria03.02.2022
101

Промяна в БДЖ върна компанията 20 години назад. В момента държавните железници са структурирани в три компании – БДЖ Холдинг, БДЖ-Пътнически превози ЕООД и БДЖ-Товарни превози ЕООД. Сега замисълът е двете поделения и холдинга над тях да се слеят в Национална компания Български държавни железници, пише OFFNews.

Официалната идеята е да се намали броят на „чантаджиите“ по коридорите на сградата на ул. „Иван Вазов“ №3 и управлението на структурите да стане по-ефективно. Неофициалната – отмъкването на сграден фонд от хората на новия министър Николай Събев.

Подобно преструктуриране обаче крие и рискове. БДЖ-ПП ползва многомилионна бюджетна субсидия заради задължението да превозва пътници, докато БДЖ-Товарни превози няма право на такава подкрепа от държавата. Затова и може да се очаква остра реакция от частните железопътни превозвачи, които вероятно ще затрупат с жалби Комисията за защита на конкуренцията.

В бюджета за 2022 година за БДЖ-Пътнически превози е заложена 196 милиона лева субсидия и още 49 милиона лева за капиталови инвестиции.



За нас

7DniBulgaria.bg е най-новият сайт в портфолиото на 7 Dni Media Group.

Той обедини досега съществуващите регионални сайтове на групата, превръщайки се в национален такъв, за по-голямо улеснение на читателите.


КОНТАКТИ