Голото старче в кабинета на Кирил Петков с нова идиотщина, ще затрупат КЗК с жалби, заради него
Промяна в БДЖ върна компанията 20 години назад. В момента държавните железници са структурирани в три компании – БДЖ Холдинг, БДЖ-Пътнически превози ЕООД и БДЖ-Товарни превози ЕООД. Сега замисълът е двете поделения и холдинга над тях да се слеят в Национална компания Български държавни железници, пише OFFNews.
Официалната идеята е да се намали броят на „чантаджиите“ по коридорите на сградата на ул. „Иван Вазов“ №3 и управлението на структурите да стане по-ефективно. Неофициалната – отмъкването на сграден фонд от хората на новия министър Николай Събев.
Подобно преструктуриране обаче крие и рискове. БДЖ-ПП ползва многомилионна бюджетна субсидия заради задължението да превозва пътници, докато БДЖ-Товарни превози няма право на такава подкрепа от държавата. Затова и може да се очаква остра реакция от частните железопътни превозвачи, които вероятно ще затрупат с жалби Комисията за защита на конкуренцията.
В бюджета за 2022 година за БДЖ-Пътнически превози е заложена 196 милиона лева субсидия и още 49 милиона лева за капиталови инвестиции.