Събев оставил БДЖ в тежко състояние – 5700 влака отменени. Приложил трик за финансови резултати

payimage-513443

Заместник-министърът на транспорта и съобщенията Красимир Папукчийски даде брифинг за актуалното състояние на БДЖ и наследството на Николай Събев в транспортното министерство.

Аз съм заместник-министър на транспорта от 15 дни, но 27 години от трудовия ми стаж са минали в железниците, започна Папукчийски.

„На този етап изпълнението на графика показва тревожно състояние на графика от началото на годината. Отменени са 5700 бързи или пътнически влакове – това са 12 дни, в които не са се движили влакове“, изтъкна той.

Освен това проблем имало и с подвижния железопътен състав – локомотиви и вагони.

„Хигиената е лоша“, отчете Кpacимир Пaпукчийски.

„На база тази констатация съм разпоредил да се предприемат незабавни мерки за отремонтиране на локомотиви и вагони, които да покрият 100% графика“, каза заместник-министърът.

Проблеми имало и със служебните помещения за почивка на локомотивните бригади, както и на тези за персонала.

Ситуацията с БДЖ-Товарни превози пък била още по-тежка, а самото дружество нямало никаква готовност да започне обслужването на интермодални влакове. Наблюдавал се и голям отлив на товародатели.

Папукчийски заяви, че има сключени договори за ремонт на локомотиви и вагони, които обаче не се контролирали и не се спазвали.

„Седем са спрени от движение, осмият е на път, поради това, че договорът, който е за ремонт на въпросните локомотиви, не е контролиран. Разпоредил съм на БДЖ докрая на месец септември всички нови локомотиви „Смартрон“ да влязат в екслоатация. Не можем да говорим, че един график може да се изпълнява хаотично, поради липса на тягов и подвижен състав, поради неправилното контролиране на договорите. През месец януари е нарязан за скрап „Сименс Дезиро“, който е на 17 години, а ресурсът му е 30-35 г.. Не получих категоричен отговор каква е причината то да бъде нарязано и предадено за скрап“, коментира Красимир Папукчийски.

Той предупреди, че догодина може да бъде критична, ако по най-бързия начин не се отремонтират вагоните и те не минат необходимите ревизии.

„Ръстът на пътниците, дори не сме стигнали ръста от 2019 г. Ние в момента дори сме под ръста от 2019 г., ние сега сме на минус 10% спрямо 2019 г.“, съобщи заместник-транспортния министър.

Абсурдно е да се движи влак с един вагон, това са 96 места! За каква услуга говорим? възмути се Папукчийски.

Той отказа да даде оценка на Николай Събев заявявайки, че такава може да даде само министър Христо Алексиев.

„Аз го разглеждам като счетоводен трик. Не можем да говорим за никаква печалба. Напротив – говорим за влошаване на услугата и отлив на пътници заради лошата услуга“, отсече Папукчийски за хвалбите на министър Еконт, че БДЖ били на печалба и железниците се радвали на завиден оборот.



За нас

7DniBulgaria.bg е най-новият сайт в портфолиото на 7 Dni Media Group.

Той обедини досега съществуващите регионални сайтове на групата, превръщайки се в национален такъв, за по-голямо улеснение на читателите.


КОНТАКТИ