Столична община пак ни прави на глупаци! Хората на Фандъкова толерират престъпно фирма до Цветанов

автобус

От няколко дни от  Столична община се хвалят на всеослушание как вземали линии от частния оператор Карат С. Според съобщението линии 5, 7, 8, 10 и 14 вече се обслужват от общинската фирма Автотранспорт. Заменяли стари дизелови автобуси без климатик с новите китайски автобуси Ютонг, които общината закупи през 2016г. За незапознатите това звучи много добре.

Истината обаче е друга. Договорът на Карат С трябваше отдавна да е изтекъл, а въпросните линии да бъдат взети от фирмата на Миролюб Столарски през 2016-2017г. Припомняме, че през 2016г. Изтекоха договорите на други частни оператори и от „Московска“ 33 на мига взеха линиите и ги възложиха на общинския Автотранспорт. Направено е изключение само за Карат С.

Много интересно е, че изключението е със срок 2 (две години). През юни 2017г. Общински съветници от ГЕРБ и съветник от Движение 21 – Симеон Славчев (към настоящия момент напуснал формацията на Татяна Дончева и създал нова партия, наречена МИР) внасят за втори път доклад с предложение да се удължи договора на карат С с две години. Първият път вносител на същия доклад е тогавашният заместник-кмет Евгени Крусев, но общинският съвет отхвърли предложението. От втория път обаче то минава – с гласовете на ГЕРБ и група „ПЕТ“. Така Карат С получава възможността при изтекъл договор да вози още две години със стари дизелови автобуси без климатици. Аргументът на съветниците от ГЕРБ е, че гражданите на район „Панчарево“ така пожелали.

Не става ясно защо още през 2016 и 2017г. не се пускат по тези линии новозакупените автобуси, а се чака чак до лятото на 2019г. През миналата и тази година Столична община закупи още нови газови автобуси, които веднага можеха да поемат по маршрутите на въпросните автобусни линии. Това обаче не се случва. Автобусите стоят по паркингите.

„Карат С“ и нейният собственик са смятани за едни от фирмите, които са приближени до властта. По-конкретно приближени до бившия заместник-председател и кадровик на ГЕРБ – Цветан Цветанов. Според коментарите по етажите на Московска 33 общината дружески е съветвана да не бърза с вземането на линиите. Няколко пъти дори заповеди за това били спирани. Очевидно е фаворизирането на точно тази фирма. Да не споменаваме, че една от най-дългите линии – 204, ще продължава да се обслужва неизвестно до кога от Карат С.

Юристи и финансисти коментират, че не е известно как и на какво основание е преценено каква е необходимостта да се удължаа договора с две години, как е решено, че при изтекъл договор операторът може да обслужва линиите без конкурс, как и на какво основание са извършвани плащанията към Карат С от Центъра за градска мобилност.

Така или иначе този случай показва двойните стандарти на Столична община. Показва и как се изкривява информацията, подавана към обществото. Поредният опит за скъп пиар, който се прави чрез спестяване на истината.



За нас

7DniBulgaria.bg е най-новият сайт в портфолиото на 7 Dni Media Group.

Той обедини досега съществуващите регионални сайтове на групата, превръщайки се в национален такъв, за по-голямо улеснение на читателите.


КОНТАКТИ