Карлос Контрера: Амбицията ми е градският транспорт да е по-начесто
Общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера оглави транспортната комисия в СОС. Какви са предизвикателствата на председателското място, какви цели и приоритети си поставя Контрера и как ще работи групата му в новия мандат? Вижте отговорите в интервюто му за ТОПНОВИНИ.
– Г-н Контрера, оглавихте Комисията по транспорт и туризъм в Столичния общински съвет. Това е един от най-динамичните и горещи сектори, изискващи бързи и смели решения. Готов ли сте за поста?
– От психологична гледна точка съм готов. Работата в транспортната комисия не ми е непозната. Аз и досега съм внасял доклади и съм работил с комисията в миналия мандат. Проблемите са ясни. Въпросът е да се намери политическа воля да предложим и реализираме решения в наземния транспорт – автобуси, тролеи и трамваи. Има какво да се желае като подредба в града и заедно с другите колеги ще успеем да стигнем до консенсус по доста въпроси.
– Какви цели си поставяте и какви ще бъдат Вашите приоритети като председател на комисията?
– Без да ги степенувам по важност – за мен развитието на програмата за модернизацията на наземния транспорт трябва да продължи с изключително бързи темпове. Според мен трябва да се върви към газификация на автобусния транспорт. Електробусите са доста скъпи, но бъдещето е в тях. Отделно смятам, че за трамвайния и автобусния транспорт трябва да се подобри обслужването на пътниците. Имаме да решаваме важни социални въпроси с водачите в градския транспорт – кадровият недостиг. Освен заплащането трябва да се помисли и в посока социална програма, за да можем да привличаме хора, които да работят в обществения транспорт. Нашата амбиция в общинския съвет е за намаляване на интервалите за движение на наземния транспорт, което означава, че ще ни трябват повече превозни средства и повече водачи.
– Като общински съветник се преборихте за екоавтобуси за крайните квартали „Кремиковци“ и „Нови Искър“. Продължавате ли с отстояването на тази кауза?
– Аз мисля, че накрая на мандата целият общински съвет може да си поставим за цел всички превозни средства на обществения транспорт да бъдат стандарт Евро 6. Това е амбициозна, но напълно изпълнима задача. Сериозно внимание трябва да отделим на идеята за довеждащ транспорт – осъществяващ връзката между метростанциите и кварталите. Има нужда от него, за да може да се увеличи обхватът на пътникопотока. Така ще стимулираме столичаните да използват обществения транспорт вместо личните автомобили. Смятам, че заедно с комисията по обществен ред и сигурност, кмета и СДВР сериозно трябва да поработим за въвеждането на базов ред по отношения на автомобилния трафик. Социалните мрежи са пълни с кадри с неправилно паркирани автомобили, които пречат на всички останали участници в движението.
Смятам, че през този мандат можем да отделим средства и да съсредоточим усилията в изграждането на обществени паркинги, за да приберем автомобилите от пътните платна и тротоарите. Така ще отпушим трафика и ще направим услугите почистване и сметоизвозване на улиците напълно изпълними. Миенето също е неефективно заради паркираните автомобили.
– Транспортът е един от факторите, които определят качеството на атмосферния въздух. Какво ще направите за подобряване на въздуха?
– Инвестициите в екологичния градски транспорт са сериозна крачка към чистотата на атмосферния въздух. Ние трябва да решим въпроса с модернизацията на автопарка, защото и в момента по някои линии се движат стари дизелови автобуси. Това трябва да бъде прекратено. Социалният въпрос с липсата на водачи не трябва да бъде подценяван. Дори и да купим нови автобуси, то все пак трябва да има кой да ги управлява. Ще разглеждаме и идеята за автоматизация на системите за управление на трафика – умните светофари и видеокамерите.
– От транспорта и туризма зависи и достъпът на софиянци до Витоша. Какво ще направите, за да подобрите условията за туризъм в планината?
– Има много оплаквания, че автобусите са малко и на големи интервали. Смятам, че трябва да работим в тази посока.
– Борислав Иванов от „Атака“ се присъедини вече към Вашата група в СОС. Поканихте ли Волен Сидеров?
– Имахме няколко разговора с г-н Борислав Иванов и г-н Волен Сидеров и стигнахме до заключението, че е добре да бъде продължена работата на групата „Патриоти за София“. В миналия мандат имахме такава група и тя работи доста активно в редица въпроси. Сидеров също изрази становище, че е добре да има патриотична група в Общинския съвет. Самият той не желае да се обвързва с никакви групи, за да има свобода на поставяне на въпросите, които счита за ключови за града. Ние уважаваме неговото решение.
– Как оценявате разпределението на председателите в новия СОС, ГЕРБ и СДС оглавиха почти всички комисии?
– „Патриоти за София“ има две председателски места – комисията по транспорт и комисията по обществен ред и сигурност. Останалите две групи – социалистите и „Демократична България“ обявиха, че ще бъдат в опозиция. Едва ли бихме могли да разсъждаваме те да бъдат председатели, защото биха бламирали работата на кмета.