Министър Богданов заговори за закриване на ДКК: Бъдещето на предприятията ще мине през преструктуриране
„Приоритет за тази година е да мислим за бъдещето на държавните предприятия и тези 5500 души, които работят в тях. Бъдещето на предприятията ще мине през преструктуриране, а може би и закриване на ДКК. Обмисляме възможностите за текущата ситуация, така че да не рискуваме хората да загубят работните си места. Целта ни е да фокусираме държавните предприятия през ДКК в четири направления – чисти технологии и кръгова икономика, отбранителна и аерокосмическа технология, хранителни и биотехнологии, критични минерали, метали и суровини“. Това заяви министърът на икономиката и индустрията Богдан Богданов на пресконференция. В нея участваха и зам.-министрите Николай Павлов и Ивайло Шотев, предаде Dariknews.
Един от основните ни задачи, по които ще продължим работа, е членството на България в Шенген и еврозоната. Това заяви министърът на икономиката Богдан Богданов на брифинг.
По отношение на еврозоната има два аспекта – потребителите и как бизнесът да премине към използване на единната европейска валута. Активните действия за еврозоната и Шенген през тази година са да разширим кампанията, не само от държавните институции, но и с бизнеса. Работи се и по посещение на австрийския министър на икономиката.
Икономическият министър подчерта, че изминалата година е била изключителна важна за инвестициите. „Отчитаме рекорден ръст на чуждестранните инвестиции в България за 2023 г., които достигнаха за първите 10 месеца са близо 7 млрд. лева“, посочи той.
Богданов обяви, че се работи и върху няколко инструмента, които да подпомогнат бизнеса. Целта е съкращаване на инвестиционния процес и достъп до информация и ресурси, за да се намали възможността инвеститорите да бъдат повлияни от неефективност на държавната администрация.
Основни пазари за България, като Германия, Австрия влязоха в рецесия. По думите му фокус са навлизането на повече пазари. Приоритет за следващата година са Саудитска Арабия, ОАЕ, Египет, Витнам, Република Корея и Япония.
Един от рисковете пред бизнеса остава кадровия проблем.
Богданов също така отчете, че резултатите от кампанията „Достъпно е вас“ е дала много добри резултати, след като стартирала от ноември месец миналата година. Първоначално са стартирали с 200 търговски обекта, а вече те са много повече.